Poznaj swoje prawa
Swoje sprawozdanie z ubiegłorocznej działalności przedstawił Powiatowy Rzecznik Konsumentów.
Niewłaściwe postępowanie sprzedawców, usługodawców i producentów legło u podstaw 65 skarg i zażaleń, które w minionym roku mieszkańcy powiatu raciborskiego skierowali do Powiatowego Rzecznika Konsumentów. Zdecydowana większość dotyczy samego Raciborza. Rzecznik udzielił codziennie od kilku do kilkunastu porad i informacji z zakresu ochrony konsumentów. Najczęściej reklamowano złą jakość wyrobów i części zamiennych, niewłaściwe i nieterminowe wykonanie usług, szczególnie remontowo-budowlanych i opłat za media. Wśród reklamowanych towarów budowlanych najczęściej znalazły się okna PCV i pokrycia dachowe. Tradycyjnie konsumenci żalili się na złą jakość butów, sprzętu rtv i AGD.
Pozytywnie udało się załatwić niecałe 40 proc. spraw. Więcej zakończyło się nie po myśli klientów, na których niekorzyść orzekali rzeczoznawcy lub też skargi wpływały po ustawowym terminie, nie były poparte paragonami, rachunkami i zgłoszeniami reklamacyjnymi albo też okazywało się, że kupujący podpisali niekorzystne dla nich umowy.
Rzecznik w swoim sprawozdaniu wskazał też na najczęstsze nieprawidłowości występujących w działaniach sprzedawców i usługodawców. Jak się okazuje, nie reagują należycie na reklamacje, nie przejmują się zbytnio interwencjami rzecznika, klienci nie otrzymują kart gwarancyjnych, instrukcji obsługi i konserwacji w języku polskim, zdarza się, że sprzedawcy nie sporządzają zgłoszeń reklamacyjnych.
Jest też lista grzechów konsumentów. Najczęściej nie zapoznają się z gwarancjami i umowami. Często nie żądają od sprzedawców dowodów kupna.
Przypomnijmy, że Powiatowy Rzecznik Konsumentów przyjmuje w budynku Starostwa przy ul. Klasztornej 6. Telefon 415 44 08. Informacje o jego działalności można również znaleźć na stronie:
www.powiatraciborski.pl.
(waw)
Pozytywnie udało się załatwić niecałe 40 proc. spraw. Więcej zakończyło się nie po myśli klientów, na których niekorzyść orzekali rzeczoznawcy lub też skargi wpływały po ustawowym terminie, nie były poparte paragonami, rachunkami i zgłoszeniami reklamacyjnymi albo też okazywało się, że kupujący podpisali niekorzystne dla nich umowy.
Rzecznik w swoim sprawozdaniu wskazał też na najczęstsze nieprawidłowości występujących w działaniach sprzedawców i usługodawców. Jak się okazuje, nie reagują należycie na reklamacje, nie przejmują się zbytnio interwencjami rzecznika, klienci nie otrzymują kart gwarancyjnych, instrukcji obsługi i konserwacji w języku polskim, zdarza się, że sprzedawcy nie sporządzają zgłoszeń reklamacyjnych.
Jest też lista grzechów konsumentów. Najczęściej nie zapoznają się z gwarancjami i umowami. Często nie żądają od sprzedawców dowodów kupna.
Przypomnijmy, że Powiatowy Rzecznik Konsumentów przyjmuje w budynku Starostwa przy ul. Klasztornej 6. Telefon 415 44 08. Informacje o jego działalności można również znaleźć na stronie:
www.powiatraciborski.pl.
(waw)
Najnowsze komentarze