Program kolej + ministerstwa w przypadku odbudowy linii kolejowej do Jastrzębia od strony Wodzisławia jest najbardziej ekonomiczny jak pod względem budowy tak i utrzymania. Dodatkowo linia nie będzie ślepa, a połączona z koleją przemysłową JSK co da możliwości transportu np węgla do Koksowni Radlin itd. Dodatkowo scala Subregion Zachodni i daje możliwość wydłużenia SKM Rybnik-Wodzisław do Jastrzębia. Wydłużenie pociągów z Katowic przez Rybnik Wodzisław do Jastrzębia nie stanowi problemu braku miejsca na dworcu w Katowicach. Dodatkowo uruchomienie w najbliższym czasie połączenia w takcie 2h Gliwice-Rybnik-Wodzisław również nie stanowi problem przedłużyć do Jastrzębia. Czas przejazdu Katowice-Mikołów-Orzesze-Leszczyny-Rybnik-Wodzisław-Jastrzębie to około 1:15 minut. Za to proponowana trasa Katowice-Mikołów-Orzesze-Żory-Pawłowice- Jastrzębie ma problem przesiadki w Orzeszu, gdyż linia lk140 Katowice-Mikołów-Orzesze jest jednotorowa i wykorzystana do granic możliwości. Dodatkowo odcinek Jastrzębie ul Graniczna - Pawłowice jest na mega szkodach górniczych o upadku rocznym do 2m i utrzymanie ruchu kolejowego graniczy tam z cudem, a prędkość średnia na tym odcinku do osiągnięcia to około 20-30 km/h. Towarzystwo Entuzjastów Kolei TEK jednoznacznie mówi stop ślepo zakończonej kolei w Jastrzębiu Zdroju od strony Pawłowic, której historia może się powtórzyć z 2001 roku po utraceniu przelotowości na Wodzisław Ślaski. Reszta argumentów na strona i facebook Towarzystwa Entuzjastów Kolei tek.cba.pl/2019-01-31_tek-wsw.pdf
Napisany przez maziizam, 15.02.2019 11:55
Najnowsze komentarze