Piątek, 17 maja 2024

imieniny: Sławomira, Paschalisa, Weroniki

RSS

Zdecyduj, co będzie na pocztówkach

11.08.2015 00:00 red

Serdecznie zapraszamy do udziału w badaniu, które pozwoli zaprojektować pocztówki przedstawiające najistotniejsze walory Niedobczyc i Niewiadomia. Przygotowane przy Państwa udziale karty pocztowe będą rozsyłane do najodleglejszych zakątków świata!

Na głosy mieszkańców Niedobczyc i Niewiadomia organizatorzy projektu czekają do 23 sierpnia. Narzędzie badawcze można znaleźć na stronie ebadania.pl/6cd0cbaf8449441c. Choć link może wydać się trudny, warto wziąć udział w ankiecie, której celem jest wyłonienie najciekawszych elementów obu dzielnic. – Wybrane miejsca zostaną sfotografowane przez Katarzynę Kaczmarczyk, a od września spotykamy się na warsztatach i rozsyłamy pocztówki! Przedsięwzięcie „T:RAF do Niedobczyc i Niewiadomia” koncentruje się wokół idei ukazania świata oswojonego, przestrzeni codziennego życia, otoczenia zbyt dobrze znanego – w innym świetle. Głównym jego celem jest uwrażliwienie mieszkańców (szczególności młodych) na elementy pejzażu społeczno-kulturowego, w którym żyją, a którego subtelności na co dzień nie dostrzegają. Ponadto ma ono uzmysłowić, że tradycyjne formy interakcji i podtrzymywania więzi, jakimi są wysyłane z miejsc znaczących kartki pocztowe, stanowią alternatywę dla komunikacji zapośredniczonej przez telefony i Internet – wyjaśnia Mirosław Górka, pomysłodawca projektu. Istotą przedstawianego pomysłu jest wysłanie bezpłatnie tysiąca specjalnie zaprojektowanych widokówek przedstawiających miejsca znaczące Niedobczyc i Niewiadomia. Elementy umieszczone na kartkach pocztowych zostaną wyłonione w wyniku lokalnego konkursu skierowanego do dzieci i młodzieży obu rybnickich dzielnic. – Założeniem jest wpisanie się w Postcrossing – uczestnicy przedsięwzięcia włączając się w proponowane działania mogą sami stać się adresatami kart pocztowych wysyłanych „w rewanżu” z najodleglejszych zakątków świata. Dzieci dowiedzą się, dlaczego ludzie wysyłali kartki, w jaki sposób to robili, jakie obowiązywały zwyczaje w tradycyjnej korespondencji oraz jak pocztówki trafiały do adresata – mówi Mirosław Górka. Efektem doświadczeń, zgromadzonych podczas warsztatów, będzie opracowany scenariusz lekcji, który może stać się inspiracją dla nauczycieli.

(ska)

  • Numer: 32 (457)
  • Data wydania: 11.08.15
Czytaj e-gazetę