Poniedziałek, 29 lipca 2024

imieniny: Marty, Olafa, Beatrycze

RSS

ZUS dla niepełnosprawnych

26.05.2015 00:00 red

Kiermasz prac osób niepełnosprawnych, porady ekspertów, prelekcje na temat rent socjalnych i orzekania o niepełnosprawnościach. To wszystko czekało na klientów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Rybniku, którzy odwiedzili placówkę w środę, 20 maja.

– Jest to Dzień Otwarty dla Osób Niepełnosprawnych, organizowany we wszystkich jednostkach terenowych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w całej Polsce. Zaprosiliśmy dzisiaj przedstawicieli różnych instytucji po to, żeby nasi klienci, którymi są również osoby niepełnosprawne, mogli zasięgnąć informacji w zakresie, który ich interesuje. Przeprowadziliśmy również szkolenie dla opiekunów osób niepełnosprawnych. Tego typu wydarzenie organizujemy już od kilku lat i zawsze spotyka się ono ze sporym zainteresowaniem. Odwiedzają nas zarówno osoby, które są z nami w stałym kontakcie, jak i nowi klienci, którzy przyjeżdżają i rozmawiają z ekspertami – powiedziała Bożena Badura, naczelnik Wydziału Organizacji rybnickiego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Dzień Otwarty dla Osób Niepełnosprawnych to akcja, która ma na celu stworzenie osobom niepełnosprawnym i ich opiekunom możliwości kompleksowego uzyskania informacji o szerokim zakresie tematycznym, związanych z ubezpieczeniami społecznymi, aktywizacją i rehabilitacją zawodową i społeczną, prewencją rentową oraz możliwością uzyskania pomocy ze środków PFRON. W korytarzu placówki zorganizowano zaś kiermasz, gdzie można było nabyć rękodzieło wykonywane przez podopiecznych warsztatów terapii zajęciowych z naszego regionu. A czy rybnicki Oddział Zakładu Ubezpieczeń Społecznych jest na co dzień, a nie tylko od święta, instytucją przyjazną dla osób niepełnosprawnych? – Myślę, że tak. Dlatego, że osoby niepełnosprawne, które odwiedzają nas każdego dnia, są obsługiwane kompleksowo. Mamy również warunki techniczne do tego, by przyjmować takie osoby bez problemu. Są specjalne podjazdy, miejsca parkingowe, także zarówno pod względem merytorycznym jak i technicznym osoby takie mogą być w każdej chwili obsłużone – podsumowała Bożena Badura.

(kp)

  • Numer: 21 (446)
  • Data wydania: 26.05.15
Czytaj e-gazetę