Poniedziałek, 29 lipca 2024

imieniny: Marty, Olafa, Beatrycze

RSS

Familoki w prestiżowym konkursie

10.03.2015 00:00 red

Czerwionka. Urząd Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny zgłosił rewitalizację zabytkowego osiedla patronackiego kopalni „Dębieńsko” do konkursu Top Inwestycje Komunalne 2015. Decyzją kapituły konkursowej, prowadzone przez gminę zadanie, znalazło się na liście najlepszych – czyli TOP25 nominowanych do wyróżnienia.

Statuetkę Top Inwestycje Komunalne 2015 otrzyma 10 inwestycji spośród 25 nominowanych, wręczona zostanie także statuetka specjalna od czytelników portalu samorządowego. Równolegle trwa więc głosowanie, w którym internauci mogą wyrazić poparcie dla najlepszego, ich zdaniem, projektu. Inwestycja, która zbierze najwięcej głosów, otrzyma specjalną nagrodę od czytelników. Głosować można na stronie portalsamorzadowy.pl. Wręczenie nagród nastąpi podczas uroczystej gali Europejskiego Kongresu Gospodarczego w kwietniu. Udział w konkursie jest darmowy. – Konkurs, dzięki któremu analizujemy setki inwestycji komunalnych w całej Polsce, ma za zadanie wskazanie skali inwestycji komunalnych i ich prorozwojowego efektu dla gospodarki, regionu i mieszkańców. Wskazujemy najlepsze praktyki inwestycyjne oraz doceniamy tych, którzy osiągnęli inwestycyjny sukces, dzięki odważnym, prorozwojowym decyzjom – wyjaśniają pomysłodawcy konkursu. Warto dodać, że gmina Czerwionka-Leszczyny rozpoczyna również intensywną promocję wyremontowanego osiedla. Na początku kampanii zaprojektowany został logotyp osiedla – znak, który ma stać się wyróżnikiem miejsca, a także stanowić wsparcie w planowaniu i realizacji działań marketingowych. Inspiracją do stworzenia znaku zabytkowego osiedla patronackiego w Czerwionce-Leszczynach stało się śląskie słowo „familok“, oznaczające dom wielorodzinny. Czerwieńskie osiedle familoków ma ambicje stać się rozpoznawalną marką turystyczną, której wizytówką będzie właśnie unikatowe logo, dające początek działaniom promocyjnym. Znak bazuje na skojarzeniu z kształtem cząsteczki benzenu (składowej węgla), a także diamentem widniejącym w logo miasta, w którym to kształcie ulokowano zarys domu z charakterystycznym dla familoków łukiem. W ten sposób powstało logo miejsca, zakorzenionego w górniczej tradycji i jednocześnie wyróżnika Czerwionki-Leszczyn.

(ska)

  • Numer: 10 (435)
  • Data wydania: 10.03.15
Czytaj e-gazetę