Czwartek, 19 grudnia 2024

imieniny: Gabrieli, Dariusza, Urbana

RSS

Łatwiejsze płatności w PWiK

04.03.2014 00:00 red

Część mieszkańców z pewnością odetchnie z ulgą. Jeszcze niedawno opłacanie rachunków do rybnickiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji było koszmarem. Co miesiąc inne konto, brak możliwości stworzenia stałego przelewu i konieczność pamiętania, by przypadkiem nie przepisać numeru z zeszłego miesiąca. Teraz wszystko ma się zmienić.

Przedsiębiorstwo proponuje rozwiązanie o nazwie Invoobill. To wygodna płatność elektroniczna, dostępna w większości banków w Polsce. Realizacja płatności poprzez Invoobill jest bezpłatna. Za bezpieczeństwo usługi Invoobill odpowiada Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A. realizująca miliony transakcji dziennie pomiędzy polskimi bankami. System znacznie ułatwia płatność elektroniczną za przeróżne usługi, teraz będzie dostępny w PWiK. Zamiast przepisywać dane z druku rachunku do przelewu, wystarczy przy prezentowanej płatności w bankowości elektronicznej kliknąć w przycisk „Akceptuj”.

O zmiany w systemie bankowości przedsiębiorstwa walczyli nie tylko mieszkańcy. W starania włączył się także prezydent Adam Fudali, choć jak przyznaje, PWiK miało spore problemy techniczne, by pogodzić interesy swoje i mieszkańców. – Z przyczyn technicznych nie byli w stanie ustalić jednego konta bankowego dla klienta. Co jest oczywiście dziwne, bo w innych firmach, gdzie płaci się za cokolwiek abonament, taki numer stały jest. Tutaj jednak pojawiły się jakieś problemy, i dopiero teraz udało się je obejść – mówi Fudali.

Okazuje się, że system przedsiębiorstwa nie radził sobie z płatnikami, którzy za wodę i kanalizację płacili co drugi miesiąc. Nie wykrywał ich po prostu jako dłużników. Dzięki Invoobill sprawa staje się jasna – dla mieszkańców i przedsiębiorstwa. By aktywować usługę Invoobill na swoim koncie e-bankowości należy wyrazić zgodę. Do tego potrzebny nam identyfikator klienta, czyli 6-cyfrowy kod, który znajdziemy na fakturze z PWiK. Z banku otrzymać powinniśmy 10-cyfrowy kod aktywujący usługę, który przekazujemy PWiK w ciągu 20 dni. I załatwione – dzięki temu jednym kliknięciem zapłacimy za rachunki, które dotychczas były koszmarem. Jak zapewnia rybnickie przedsiębiorstwo, wprowadzenie systemu Invoobill nie wiąże się z żadnymi opłatami. – Pragnę uspokoić naszych klientów, gdyż fakt wprowadzenia tej usługi nie będzie się wiązał dla nich z żadnymi opłatami. Rozliczanie w ten sposób jest bezpłatne, nie będzie także żadnych kosztów wpisanych np. w nowe taryfikatory opłat za wodę – mówi Karolina Wacławiec z PWiK.

(mark)

  • Numer: 9 (382)
  • Data wydania: 04.03.14