Piątek, 24 maja 2024

imieniny: Joanny, Marii, Zuzanny

RSS

Oceniamy ZUS na mocną czwórkę

30.10.2012 00:00 red

„Zaangażowaniem, poświęcaniem czasu i uwagi interesantom wyróżniają się na tle innych urzędów pracownicy ZUS”  –  to jeden z cytatów, jaki znalazł się w najnowszym raporcie CBOS z badania „Polak w urzędzie”. Obsługa w ZUS została oceniona przez Polaków na mocną „czwórkę”, w rankingu urzędów.

CBOS powtórzył badanie sprzed 5 lat, kiedy po raz pierwszy zapytał Polaków o ich doświadczenia z urzędami.  Wyniki uzyskane w 2007 roku są podobne do tegorocznych.  Z jednym wyjątkiem: ZUS. Tu wzrost pozytywnych ocen jest bardzo widoczny. O ile przed pięcioma laty na główne pytanie w ankiecie: „Czy był pan zadowolony ze sposobu załatwienia sprawy w urzędzie?” odpowiedzi  tak, sprawa została załatwiona od ręki” udzieliło  33 proc. klientów ZUS , o tyle w 2012 roku wskaźnik ten wzrósł do  53 proc. Równocześnie zmniejszył się  odsetek osób niezadowolonych z obsługi w ZUS. W 2007 roku 22 proc. badanych przyznało, że wprawdzie udało się załatwić sprawę, ale było to bardzo uciążliwe. W 2012 odsetek takich odpowiedzi spadł o 10 punktów procentowych, do 12 proc. W skali od 1 do 5, gdzie „1” oznacza ocenę zdecydowanie negatywną, ZUS został oceniony na 4,1, nieznacznie tylko  ustępując starostwom powiatowym. – To badanie potwierdza, że ZUS zmierza we właściwym kierunku. Wdrożona w 2010 strategia przekształceń ZUS, której celem jest realizacja modelu zorientowanej na klienta, a zarazem dbającej o publiczny grosz instytucji przynosi wymierne efekty – komentuje wynik badania CBOS prezes ZUS Zbigniew Derdziuk.

(r)

  • Numer: 44 (312)
  • Data wydania: 30.10.12