Czwartek, 19 grudnia 2024

imieniny: Gabrieli, Dariusza, Urbana

RSS

SPROSTOWANIE

27.09.2011 00:00 przy

Nieprawdziwa jest informacja, iż PWiK Sp. z o.o. w Rybniku otwiera i zamyka 298 tys. kont rocznie w celu otrzymania należnych opłat od swoich klientów.

PWiK wyjaśnia, że dla potrzeb rozliczeń należności za świadczone przez przedsiębiorstwo usługi prowadzone jest jedno konto bankowe. Konta w systemie identyfikacji masowych płatności są kontami wirtualnymi (technicznymi) – służącymi do prawidłowego prowadzenia operacji rozliczeniowych z kontrahentami i nie generują żadnych dodatkowych kosztów mających wpływ na kalkulację taryf. Wręcz przeciwnie – likwidacja tej formy rozliczeń miałaby wpływ na zwiększenie kosztów ich obsługi (konieczność zatrudnienia dodatkowych osób), ponadto doprowadziłaby do utrudnień z powodu brak jednoznaczności dokonywanych przez klientów wpłat, co w szczególności miałoby znaczenie dla działań windykacyjnych, bowiem Klienci nie otrzymywaliby szczegółowej informacji o niezapłaconych fakturach.

Z upoważnienia
Karolina Wacławiec
Kierownik Biura Obsługi Klienta
Rzecznik Prasowy
PWiK Sp. z o.o.

  • Numer: 39 (255)
  • Data wydania: 27.09.11