Poniedziałek, 3 czerwca 2024

imieniny: Klotyldy, Leszka, Tamary

RSS

Znakomite wyniki drugiego liceum

12.07.2011 00:00 red

W II rybnickim LO otwierają klasę o rozszerzeniu matematyczno–historycznym.

Uczniowie II Liceum Ogólnokształcące im. A. Frycza Modrzewskiego w Rybniku osiągnęli bardzo dobre wyniki podczas tegorocznej matury. Egzaminu dojrzałości nie zdała tylko jedna osoba, której do minimum (z matematyki) zabrakło jednego punktu. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników, jakie osiągnęli nasi uczniowie. Mieliśmy kilkanaście „setek” z matematyki. W opinii nauczycieli i uczniów tegoroczna matura była bardzo pracochłonna, tzn. należało dużo pisać. Niektórzy skarżyli się, że zabrakło im czasu np. podczas egzaminu z chemii – mówi Maria Malinowska, dyrektor II LO. Dodaje również, że tak dobre wyniki przekładają się na rekrutacje. Obecnie chęć kontynuacji nauki w II LO wyraziło już 44 laureatów olimpiad przedmiotowych. – Prawda jest taka, że deklarować można wiele. Natomiast i tak wszystko weryfikuje rynek. My co roku wynikami udowadniamy, że warto nam zaufać i dlatego chcą u nas uczyć się najlepsi – twierdzi Malinowska.

Głośnym echem w Rybniku odbiła się również oferta jaką przygotowało II LO dla nowych uczniów. Chodzi głównie o klasę z rozszerzonym programem nauczania z  matematyki, historii i WOS. – To bardzo przemyślana decyzja. Nasi uczniowie po kierunkach matematyczno–fizycznych prawie zawsze dostają się na kierunki studiów, które sobie wybrali. To pokazuje jak ważne są przedmioty ścisłe. Teraz większość uczelni wyższych bierze pod uwagę wyniki z matematyki. Należy również pamiętać, że sam fakt, iż ktoś trafia do klasy o takim profilu nie zmusza go do pisania matury z rozszerzonej matematyki – wyjaśnia dyrektor Liceum Ogólnokształcące im. A. Frycza Modrzewskiego. Dodaje również, że kierunek matematyczno–historyczny nie zamyka przed uczniem żadnych kierunków przyszłych studiów. A przecież czasami uczniowie, którzy rozpoczynają naukę w liceum nie mają jeszcze sprecyzowanych pomysłów na przyszłość. – Myślę, że takie rozwiązanie nie jest złe również dla uczniów słabszych z matematyki. Oni po prostu mają okazję ćwiczyć i to na pewno przyda im się podczas matury – kończy Maria Malinowska, dyrektor liceum, które osiągnęło najlepsze wyniki podczas tegorocznych matur. 

Marek Pietras

  • Numer: 28 (244)
  • Data wydania: 12.07.11