Poniedziałek, 1 lipca 2024

imieniny: Haliny, Mariana, Klarysy

RSS

Śpię dobrze, gdy się zmęczę

02.03.2010 00:00 mon
Rozmowa ze Sławomirem Paluchem, byłym piłkarzem m.in. Odry Wodzisław i Wisły Kraków, obecnie trenerem LKS Bełk.
– Gdy raz w roku organizuje Pan halowy turniej piłkarski „Gwiazdy na gwiazdkę”, gdzie przyjeżdżają ekstraklasowi piłkarze, nie żal Panu, że już razem nie możecie zagrać na piłkarskiej murawie?
– Trzeba zdać sobie sprawę, że mam już 35 lat, więc dla piłkarza zawodowego tak czy inaczej byłby to już schyłek kariery. Moi koledzy którzy grają w Odrze Wodzisław też już powoli zbliżają się do zakończenia kariery. Nie gram już od 9 lat, zdążyłem się już z tym pogodzić. Teraz mam już inne cele w życiu, jednak wciąż pozostaję w bliskich związkach ze sportem. Moje problemy zaczęły się w wieku 17 lat, gdy po raz pierwszy zerwałem wiązadła krzyżowe, przechodziłem dwanaście operacji od 1993 do 2001 roku, w tym dwie rekonstrukcje wiązadeł krzyżowych. Kolano nie pozwala mi bym zawodowo mógł uprawiać piłkę nożną czy jakikolwiek inny sport. Teraz mogę grać jedynie amatorsko.
 
– W jaki sposób trafia się do klubów Ekstraklasy będąc wychowaniem klubów z niższych lig?