Sobota, 5 października 2024

imieniny: Igora, Apolinarego, Placyda

RSS

Urzędnicy podbijają Europę

20.10.2009 00:00
Urzędnicy ruszyli na podbój Europy. Dwie delegacje czerwioneckiego magistratu szukały potencjalnych inwestorów w Brukseli i Monachium. Swe propozycje, urzędnicy składali m. in. przedstawicielom firm Michelin i Siemens.
– Na targach przekonywaliśmy inwestorów o atrakcyjności inwestycyjnej naszej gminy i przekazywaliśmy im materiały promocyjne, przygotowane specjalnie z myślą o pozyskiwaniu inwestorów – relacjonuje Hanna Piórecka-Nowak, rzecznik urzędu. W Międzynarodowych Targach Nieruchomości Inwestycyjnych Expo Real 2009 w Monachium oraz Europejskim Tygodniu Regionów i Miast Open Days 2009 w Brukseli uczestniczyły dwie delegacje. Do Monachium wybrała się reprezentacja, której przewodniczył burmistrz Wiesław Janiszewski, zaś do Brukseli wybrała się delegacja wiceburmistrza Grzegorza Wolnika.
 
Inwestor poszukiwany
 
– Spotkania aranżowane w budynku Komitetu Regionów służyły nawiązywaniu kontaktów i rozwojowi ewentualnych przyszłych partnerstw. Udało nam się spotkać z przedstawicielami takich firm jak np. HP, Michelin, Siemens czy Veolia – opowiada rzeczniczka. Gmina ma 14 terenów przeznaczonych pod inwestycje o łącznej wielkości 170 ha. Czy któryś z europejskich potentatów zdecyduje się na inwestycje w pogórniczej gminie? – W czasie tych spotkań zauważyliśmy, że mówiąc o dużym potencjale Czerwionki – Leszczyn i szansie, jaką daje nam budowana autostrada nie myliliśmy się. Potencjalni partnerzy biznesowi, z którymi rozmawialiśmy wykazywali zainteresowanie przedstawioną ofertą gminy – zaznacza Piórecka-Nowak.
 
Wymarzone miejsce
 
Wyjazdy na zagraniczne targi to tylko część kampanii jaką prowadzi czerwionecki urząd. Projekt kampanii promocyjnej – „Czerwionka – Leszczyny – wymarzone miejsce dla Twoich inwestycji” ma kosztować ok. 440 000 zł, z czego ok. 370 000 pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Do tej pory przeprowadzono konkurs na logo i hasło promocyjne gminy, przygotowano katalog ofert inwestycyjnych, a w najbliższym czasie zostanie opracowana strona internetowa dla inwestorów w kilku wersjach językowych. Czerwionka – Leszczyny zlokalizowana jest w obszarze dużych i prężnie rozwijających się aglomeracji: katowickiej, gliwickiej i rybnickiej. Jako swe atuty urzędnicy wyliczają dobrą lokalizację, posiadanie atrakcyjnych wolnych terenów inwestycyjnych, sieć połączeń drogowych, umożliwiających łatwy dojazd do okolicznych miast aglomeracji śląskiej, budowę autostrady A1 oraz atrakcyjne turystycznie i rekreacyjnie tereny.
 
Łukasz Żyła
  • Numer: 42 (154)
  • Data wydania: 20.10.09