Czwartek, 7 listopada 2024

imieniny: Antoniego, Ernesta, Achillesa

RSS

Sportowe „who is who”

25.08.2009 00:00
We wrześniu ruszy internetowa baza informacji o rybnickim sporcie.

– Mam nadzieję, że nasz portal będzie platformą komunikacyjną nie tylko dla klubów, czy sportowców, ale także dla sportu i biznesu – mówi Jagoda Górecka, prezes Centrum Promocji Sportu „Active”.

Działającemu od ubiegłego roku rybnickiemu stowarzyszeniu udało się zdobyć ponad 24,5 tysiąca złotych z Funduszu Inicjatyw Obywatelskich. Na co wydadzą te pieniądze? Na projekt „Centrum Informacji Sportowej SPORTinfo”. Innymi słowy, na stworzenie portalu, który będzie bazą informacji na temat rybnickiego sportu. – Jesteśmy stowarzyszeniem, które za cel postawiło sobie wspieranie klubów sportowych. Dlatego zorganizowaliśmy spotkanie i przeprowadziliśmy ankietę, która pokazała, co najbardziej doskwiera klubom. Oczywiście problemem numer jeden są pieniądze, a właściwie ich brak. Ale brakuje też informacji – opowiada Górecka. Ta lukę ma wypełnić portal, na którym znajdzie się solidna baza danych. – Chcemy, żeby każdy klub miał swoją wizytówkę i mógł pochwalić się swoimi sukcesami – stwierdza prezes stowarzyszenia. Poza tym na stronie internetowej ma znaleźć się kalendarium imprez, a także forum. – Chodzi o informacje nie tylko o imprezach sportowych i rekreacyjnych, ale i szkoleniach dla trenerów, czy konferencjach dla włodarzy klubowych, którzy chcieliby poszerzyć wiedzę na dany temat. Liczymy, że kluby pomogą nam, przysyłając terminarze – mówi Górecka. Portal ma także pomóc przedstawicielom mniej popularyzowanych dyscyplin sportowych. – O tym, że w Rybniku jest żużel czy piłka nożna wie każdy, ale w mieście mamy też żeglarzy, szermierzy i osoby uprawiające wiele innych dyscyplin – stwierdza Górecka, która wywodzi się z żeglarskiej ekipy. Portal ma też umożliwić nawiązywanie kontaktów między klubami, a potencjalnymi sponsorami. – Jako stowarzyszenie pomagamy kilku grupom w pozyskaniu sponsorów. To są trudne rozmowy, szczególnie teraz, gdy wszyscy zasłaniają się kryzysem. Jednak naszym zdaniem zamiast drukować tysiące ulotek, lepiej zainwestować w sport i w ten sposób się promować. To znacznie skuteczniejsza reklama – kwituje szefowa Centrum Promocji Sportu „Active”. Portal powinien wystartować w połowie września. Będzie działał pod adresem:www.sportowyrybnik.pl– Wiele osób uważa, że rzucamy się na głęboką wodę. Na początku może być trudno, ale wierzmy, że pomysł chwyci – podsumowuje Górecka.

Marcin Mońka

  • Numer: 34 (146)
  • Data wydania: 25.08.09