Czwartek, 7 listopada 2024

imieniny: Antoniego, Ernesta, Achillesa

RSS

Szczupaki wygrały z delfinami

17.03.2009 00:00
Hasło: „Rybnik. Miasto z ikrą” doczekało się swojego graficznego przedstawienia.
Pięć wielobarwnych, dynamicznych szczupaków na niebieskim tle to nowe, rybnickie logo. Jego inspiracją było hasło: „Rybnik. Miasto z ikrą”.
 
Najpierw powstało hasło. Teraz pzryszedł czas na jego zilustrowanie. – Szukaliśmy czegoś, co ukazywałoby dynamizm Rybnika. Chcieliśmy żeby to nie było martwe logo. Nie mamy w Rybniku Spodka, żeby tak jak Katowice promować się przez Spodek, więc doszliśmy do wniosku, że te pięć szczupaków to dobry kierunek – tłumaczy Bartosz Sapota, dyrektor zarządzający House of PR – firmy, która stworzyła nowe logo. Choć nawiązanie do herbowego szczupaka wydaje się oczywiste, nie od razu zagościł on projekcie na logo. – Była jedna z wersji, na której pojawiły się delfiny, bo nie wiedzieliśmy jak pokazać szczupaki, które skaczą – wyznaje Sapota. Ostatecznie wygrał szczupak. A właściwie pięć szczupaków w różnych barwach. Każdy kolor ma swoją symbolikę. Niebieski to życie, woda, powietrze. To także barwy miejskie. Zielony oznacza aktywność, równowagę, ekologię i charakterystyczne dla miasta tereny zielone. Żółty symbolizuje: mądrość, wartości duchowe i społeczne, czerwony – edukację, twórczość i pokonywanie barier, a pomarańczowy – optymizm, dążenie do osiągnięcia celu i rozwój. – Szczupaki są przedstawione w serii skoków co oczywiście symbolizuje dynamizm miasta, jego charakter, to że cały czas, coś się tutaj dzieje – dopowiada Krzysztof Jaroch, p.o. naczelnika wydziału promocji i informacji, rzecznik prasowy, a zarazem autor hasła „Rybnik. Miasto z ikrą”.
 
Nowe logo będzie pojawiało się na wszystkich materiałach promocyjnych miasta. Będą go używały instytucje i jednostki miejskie, a także organizacje pozarządowe. Będą mogły wykorzystywać go także inne podmioty, ale będą musiały uzyskać zgodę prezydenta. Logu towarzyszy „Księga Znaku” określająca sposoby jego wykorzystania. Można ją znaleźć na www.rybnik.pl Nowe logo kosztowało miasto tysiąc złotych brutto. – To moja największa porażka jako szefa firmy – żartuje Sapota. I dodaje: – Jesienią ubiegłego roku zaczęliśmy lokować naszą firmę w Rybniku i doszliśmy do wniosku, że naszym intro do bram miasta może być właśnie logo. Okazją do jego promocji będą Dni Rybnika. Niewykluczone, że kolorowe szczupaki zawędrują jeszcze dalej. Będzie go można zobaczyć w Śląskim Ogrodzie Zoologicznym. – Nasze miasto będzie się promować w zoo poprzez sponsoring jednego z akwariów – zdradza Jaroch. Będzie to jednak akwarium z bardziej egzotycznymi gatunkami ryb, niż szczupaki.
 
Beata Mońka
  • Numer: 11 (123)
  • Data wydania: 17.03.09