Poniedziałek, 29 lipca 2024

imieniny: Marty, Olafa, Beatrycze

RSS

Budowlane prezentacje

08.04.2008 00:00
Po raz trzynasty w Rybniku odbyła się Giełda Budownictwa i Wyposażenia „Dom”.
Około 100 firm z szeroko rozumianej branży budowlanej przez trzy dni prezentowało swoje produkty i usługi na terenie Zespołu Szkół Ekonomiczno-Usługowych.
 
– Nasza firma uczestniczy w giełdzie od kilku lat i widzimy efekty. Klienci, którzy podczas targów przychodzą do nas po informacje, potem wracają – mówi Marcin Konieczny, kierownik hurtowni „Faba” z Wodzisławia. 
 
Marzą o ogrodach
 
Firma zajmuje się techniką grzewczą i instalacyjną. Jest dystrybutorem m.in. kotłów centralnego ogrzewania. – Na targach raczej jest mało klientów, którzy są już zdecydowani na zakup konkretnego produktu. Częściej szukają, pytają, by później podjąć decyzję – zauważa Konieczny. – Jestem  z Rybnika, więc nie może zabraknąć mojej firmy na giełdzie. Choć udział w niej bywa nieco  kłopotliwy, szczególnie, gdy wykorzystuje się żywe elementy dekoracji takie jak rośliny – przyznaje Robert Zbroja z „Top Garden”, zwycięzca w poprzednich latach w konkursie na najładniejsze stoisko. Rybnickie targi są jedynymi,  w których uczestniczy. – Myślę, że znaczenie imprez takich jak targi maleje. Choć i tu trafiają do mnie nowi klienci. Niektórzy dopiero zaczynają budowę domu i szukają materiałów, ale przychodzą zapytać, jak przygotować teren pod przyszły ogród albo biorą namiary, żeby odezwać się po ukończeniu budowy – podsumowuje właściciel firmy zajmującej się urządzaniem ogrodów i terenów zielonych, a także ich pielęgnacją.
 
Dbają o klientów
 
– Mam wrażenie, że z roku na rok jest coraz mniej wystawców. Teraz to my musimy docierać bezpośrednio do klientów, a nie czekać aż oni odwiedzą nas, na przykład na targach – zauważa Dawid Kipich, doradca ds. techniczno–handlowych w firmie „Elektro Serwis”, której główna siedziba mieści się w Raciborzu.  Przedsiębiorstwo zajmujące się sprzedażą, wypożyczaniem i serwisem elektronarzędzi, maszyn budowlanych i stolarskich, uczestniczy raczej w specjalistycznych targach m.in. w Poznaniu. – Nasza obecność na giełdzie „Dom” służy przede wszystkim podtrzymaniu kontaktów z klientami, z którymi już współpracujemy. Tym bardziej, że obecnie są nimi głównie firmy, a nie odbiorcy indywidualni –  stwierdza Kipich.
 
Medale dla najlepszych
 
Jak co roku  w pierwszym dniu targów przedsiębiorcy mogli wziąć udział w Forum Gospodarczym. Tym razem odbywało się ono pod hasłem:  „Fundusze Unii Europejskiej jako czynnik dynamizujący rozwój małej i średniej przedsiębiorczości”. Wręczono także medale za najlepsze: produkt, usługę i technologię prezentowane na giełdzie.
 
(bea)
  • Numer: 15 (74)
  • Data wydania: 08.04.08