Sobota, 23 listopada 2024

imieniny: Adeli, Klemensa, Orestesa

RSS

Test nowej fiesty

02.01.2002 00:00
10 i 11 grudnia w okolicach Estepony na drogach wzdłuż Costa del Sol w Hiszpanii odbyły się jazdy testowe nową fiestą. Zaproszeni dziennikarze, którzy mieli sposobność zapoznać się z walorami jezdnymi najnowszego produktu Forda musieli jednak podpisać specjalny cyrograf o tym, że przed 1 stycznia 2002 roku nie opublikują wrażeń z jazdy nową generacją fiesty. Nasi czytelnicy muszą więc uzbroić się w cierpliwość. Na razie więc cicho sza!

W Hiszpanii można było sprawdzić dwie odmiany fiesty: model napędzany benzynowym silnikiem o pojemności 1400 ccm i turbodoładowaną jednostką wysokoprężną Duratorq TDCi pracującą w systemie common-rail, która powstała przy współpracy inżynierów Forda i grupy PSA (Peugeot i Citroen). Jak oba te silniki spisywały się pod maską nowej fiesty, napiszemy po 1 stycznia.

Na razie przypomnijmy jedynie, że Fiesta model 2002 jest autem większym niż poprzedni model. Pojazd nie tylko wydłużył się, ale także jest obecnie szerszy i wyższy. Teraz w samochodzie tym bez problemów mieści się 5 osób. Może jest trochę ciasno, ale w miarę komfortowo. Fiesta nie tylko urosła ale i... wydoroślała. Pomimo, że to auto raczej miejskie, wyposażone jest w wiele nowinek technicznych znanych z bardziej „dorosłych" pojazdów. Jak przystało na pojazd XXI wieku, dysponuje inteligentnymi systemami ochrony pasażerów, a także nowej generacji hamulcami i poprawionym w stosunku do poprzedniego modelu zawieszeniem, które na szutrowych odcinkach koło Marbelli...

Ale o tym napiszemy dopiero w przyszłym roku.

  • Numer: 1 (121)
  • Data wydania: 02.01.02