Sponsorzy nie obniżyli kosztów koncertu TVP2 i PR1 w Raciborzu. Miasto i Powiat zapłacą 400 tys. zł, ale to i tak cena promocyjna
Prezydent Wojciechowicz przyznał na dzień przed wydarzeniem, że TVP i Polskie Radio chciały początkowo pół miliona złotych za koncert i niemal całodzienną promocję Raciborza na swoich antenach. Koszty mieli obniżyć sponsorzy, ale media i przedsiębiorcy nie doszli do porozumienia.
Prezydent Wojciechowicz zaznaczył w piątek 19 lipca, że kwota zarezerwowana w budżecie miejskim na wydatki związane z koncertem i goszczeniem telewizji i radia, czyli 200 tys. zł, nie była pełnym kosztem projektu do którego włączył się Racibórz. Włodarz znalazł finansowanie przy pomocy samorządu powiatowego.
– Kosztuje nas to mniej, niż miało kosztować, bo pierwotna kwota to było 500 tys. zł, a ostatecznie udało się zejść do 400 tys. zł, po połowie na Powiat i na Miasto – stwierdził Jacek Wojciechowicz prezydent Raciborza.
Spytaliśmy, czy zgodnie z oczekiwaniami, udało się zejść z tych kwot przy udziale sponsorów, z którymi miał rozmawiać prezydent.
– Można było lepiej rozegrać, te rozmowy między telewizją a sponsorami. W jednym przypadku charakter produktu wykluczał możliwość reklamy w telewizji, to była przeszkoda prawna, można się domyślić, o jaki produkt chodziło. Jednak telewizja zdecydowała się obniżyć koszty imprezy, w zamian, żebyśmy z tych sponsoringów zrezygnowali – powiedział J. Wojciechowicz przy okazji konferencji prasowej o wysypisku śmieci w Raciborzu.
Dodał, że sponsorzy zainteresowani koncertem TVP i PR1 zadeklarowali, że będą w stanie jeszcze w tym roku przy innej okazji wspomóc Miasto przy jego działaniach.
Wojciechowicz zaznaczył, że 400 tys. zł kosztuje całość projektu, wraz z piknikiem i akcją promocyjną na antenach publicznych mediów.
(ma.w)
Najnowsze komentarze