Piórem naczelnego: Medialny dzień z Raciborzem
Mariusz Weidner Redaktor naczelny Nowin Raciborskich.
Takiej promocji Raciborza i okolic, jaką zaserwowały w sobotę 20 lipca media publiczne, nigdy wcześniej nie było. Cały dzień anteny TVP nadawały raciborskie materiały. Robiły to telewizyjna dwójka, TVP Info i radiowa Jedynka w kultowym Lecie z Radiem. Do tego odbył się imponujący koncert na placu Długosza z wielotysięczną publiką, której nie starczyło tej wielkiej przestrzeni, aby się pomieścić. Oczywiście, samorządy poniosły koszty tej promocji, bo 400 tys. zł to wydatek zauważalny lokalnie. To nakłady na całoroczne działania promocyjne w Mieście, a tu wydano je na jednodniowy projekt. Pieniędzy jednak nie zmarnowano. Ekipy telewizyjna i radiowa się postarały. Zachwyceni byli liczni występujący, a sygnały typu “widziałam cię!” płynęły z kraju i zagranicy, bo materiały pokazano m.in. TV Polonia i krążą w internecie. Magia krajowych mediów zadziałała. Starosta raciborski powiedział nam, że jest więcej takich planów promocyjnych, których dotąd w Raciborzu nie stosowano. Zależy mu, aby nasze miasto i powiat były zauważalne na Śląsku nie mniej niż Rybnik czy Katowice. Udowodnił to już Śląskim Jarmarkiem Bożonarodzeniowym, niestety osłabionym przez pandemię. Projektem letniej trasy mediów publicznych trafił (wspólnie z prezydentem miasta) w dziesiątkę, bo jak dotąd wakacje w mieście były pozbawione takich wydarzeń jak sobotnia inwazja gwiazd medialnych i muzycznych.
Najnowsze komentarze