Czwartek, 19 grudnia 2024

imieniny: Gabrieli, Dariusza, Urbana

RSS

Ostatnią astrę wyprodukowano w gliwickim Oplu 30 listopada. Kto i jakie samochody będzie tam produkował i jak dostać pracę w nowych zakładach?

14.12.2021 00:00 red

Coś się kończy, coś się zaczyna – tak w wielkim skrócie można określić to, co dzieje się właśnie w Gliwicach. Fabryka Opla kończy działalność, jednak wkrótce ruszy nowa fabryka samochodów. Co stanie się z pracownikami fabryki Opla i kto znajdzie zatrudnienie w nowych zakładach? Na te pytania odpowiada Agnieszka Brania z koncernu Stellantis.

Pierwszą Astrę F wyprodukowano w fabryce Opla w Gliwicach 31 sierpnia 1998 roku. W ciągu kolejnych 23 lat z gliwickiej fabryki wyjechało łącznie 2 755 215 samochodów. Ostatni, opel astra K, zjechał z linii produkcyjnej 30 listopada 2021 roku. W kwietniu przyszłego roku w Gliwicach ma zostać uruchomiona produkcja samochodów dostawczych.

Co z pracownikami Opla?

Co stanie się z pracownikami fabryki Opla w Gliwicach? – Zostaną przejęci przez spółkę PSA MP – nową fabrykę dużych samochodów dostawczych na podstawie art. 231 kodeksu pracy. PSA MP stanie się pracodawcą pracowników zatrudnionych w OMP Gliwice. Spółki Opel Manufacturing Poland i PSA Manufacturing Poland połączą się 3 stycznia 2022 roku w jedną wspólną – Stellantis Gliwice – wyjaśnia Agnieszka Brania, kierownik ds. komunikacji i PR w fabrykach Stellantis w Polsce.

Praca w zakładach Stellantis Gliwice

Jak można zostać pracownikiem zakładów Stellantis w Gliwicach? – Obecnie jesteśmy na etapie kształtowania struktury organizacyjnej nowej fabryki samochodów dostawczych. W pierwszym etapie po jej rozruchu produkcja będzie się odbywała najpierw na jednej zmianie, a w drugiej połowie roku na dwóch, stworzonych z obecnych pracowników zakładu samochodów osobowych Opla. Decyzję i szczegóły dotyczące ewentualnego naboru do pracy na stanowiskach produkcyjnych ogłosimy, jeśli pozwolą na to warunki rynkowe. Jeśli chodzi o szeroko rozumiane stanowiska biurowe czy inżynierskich to wszystkie oferty publikujemy na bieżąco na portalach zawierających ogłoszenia o pracę. Warto wspomnieć również o bardzo rozbudowanym programie stażowym, który daje możliwość studentom i absolwentom na połączenie wiedzy akademickiej z praktyką. Wszystkie projekty stażowe ogłaszamy m.in. przez biuro karier Politechniki Śląskiej. Stawiamy na osoby sięgające po nieszablonowe rozwiązania, dobrze czujące się w zmieniających się warunkach biznesowych, doceniające nowoczesne technologie i orientujące się w świecie motoryzacji. Poszukujemy osób energicznych, dobrze mówiących po angielsku, mających zdolności analityczne, takich które szukają rozwiązań, a nie przeszkód. Aplikacje (zawierające zgodę na przetwarzanie danych osobowych) można składać również bezpośrednio na adres rekrutacja@stellantis.com – odpowiada Agnieszka Brania.

Fuzja gigantów motoryzacji

3 stycznia 2022 roku spółki Opel Manufacturing Poland oraz PSA Manufacturing Poland połączą się. Tak powstanie spółka Stellantis Gliwice. Będzie ona częścią międzynarodowego koncernu motoryzacyjnego Stellantis, który powstał w wyniku fuzji Fiat Chrysler Automobiles oraz Groupe PSA. Stellantis to m.in.: alfa romeo, chrysler, citroen, dodge, fiat, jeep, lancia, maserati, opel i peugeot.

W gliwickiej fabryce Stellantis trwają przygotowania do rozpoczęcia masowej produkcji samochodów dostawczych. Ma ona ruszyć już w kwietniu 2022 roku. Aktualnie trwają testy maszyn i urządzeń, a także systemów informatycznych i logistycznych. Trwa też produkcja testowa nowych samochodów.

– To jeden z najważniejszych momentów w historii naszej firmy. Przełomowa zmiana profilu produkcyjnego na duże samochody dostawcze czyni nas współodpowiedzialnymi za ten, ważny dla Stellantis, segment rynku. Jesteśmy na ostatniej prostej w przygotowaniach do uruchomienia produkcji dużych vanów dla marek Stellantis: peugeota, citroëna, opla i fiata – mówi Andrzej Korpak, prezes zarządów Opel Manufacturing Poland i PSA Manufacturing Poland.

Stellantis jest europejskim liderem produkcji pojazdów LCV (ang. Light Commercial Vehicle – lekkie pojazdy dostawcze). Udział w rynku wynosi około 32 proc. Koncern zamierza uruchomić w Gliwicach również produkcję modeli o napędzie elektrycznym.

(żet)

  • Numer: 50 (1545)
  • Data wydania: 14.12.21
Czytaj e-gazetę