Czwartek, 19 grudnia 2024

imieniny: Gabrieli, Dariusza, Urbana

RSS

Katarzyna Jasińska i jej „Pusty hasiok” to najlepszy biznesplan w Raciborzu

15.12.2020 00:00 red

Producentka ekologicznych środków czystości, którym nadała markę „Pusty hasiok” wygrała konkurs na biznesplan, organizowany przez Raciborski Inkubator Przedsiębiorczości (RIP). Prezentacje czterech biznesplanów odbyły się w transmisji internetowej 10 grudnia.

W konkursie RIP wzięli udział: Katarzyna Jasińska (ekologiczne środki czystości), Jarosław Armatys – projekt Lendly (platforma internetowa do wynajmu samochodów on-line), Mateusz Siepetowski (nauka breakingu on-line) i Tomasz Tykierka (system dystrybucji treści reklamowych na wyświetlaczach). W komisji konkursowej zasiedli: Anna Kobierska-Mróz naczelniczka wydziału rozwoju w magistracie, Leon Fiołka – przewodniczący raciborskiej rady miasta, Wojciech Kamiński – przedsiębiorca, właściciel „Migawki”; Piotr Dominiak z Inkubatora oraz Sebastian Składny z Barmixu.

Wydarzenie poprowadził Emil Nagalewski z Centrum Rozwoju Inicjatyw Społecznych. Każdy z uczestników konkursu miał 3 minuty na zaprezentowanie komisji swego pomysłu, a jej członkowie – 5 minut na pytania komisji konkursowej

Wygrała Katarzyna Jasińska, od 8 lat raciborzanka, a zawodowo inżynier, technolog w Tokai Cobex. Jak powiedziała, nienawidzi wyrzucania śmieci, zwłaszcza w niedzielny ranek, gdy jej śmietnik wygląda jak wysypisko. – W moim „hasioku” przybywa najwięcej plastików, szczególnie uciążliwe są duże plastiki z domowych środków czystości – mówiła w swojej prezentacji.

W warunkach domowych (mikserem) sama produkuje eko–tabletki do zmywarki i eko-pastę do trudnych zabrudzeń. Wymyśliła do nich nazwę „Pusty hasiok”. Sprzedaje je w raciborskim Biobazarze i gliwickim Targu na zielonym. Prowadzi rozmowy w sprawie współpracy ze sklepami z asortymentem ekologicznym. Według Jasińskiej, jej produkty nie odbiegają jakością od tych znanych z supermarketów, a pasta do ciężkich zabrudzeń jest lepsza od tych standardowych.

Za pieniądze z nagrody w konkursie (5 tys. zł) zakupi mieszalnik, dozownik, etykietownicę oraz wagę. Myśli też o wynajęciu większego pomieszczenia na swoją działalność. – Moja zdolność produkcyjna wzrośnie, podobnie jak jakość i stabilność produktu. Po pół roku od tych inwestycji firma zacznie zarabiać.

Piotr Dominiak pytał laureatkę o certyfikację swych produktów. – Mam niezmiennych dostawców surowców. Stosuję stałą recepturę i proces produkcji jest poniekąd stale wykonywany. Każdą masę badam na gęstość, tak aby ta lejność i proces użytkowania były takie same. Tak robię w przypadku pasty do zbrudzeń, a w przypadku tabletek do zmywarki utrzymuję stałą ilość środka piorącego czyli sody kalcynowanej. Jest pewna ciągłość produkcji, a w przyszłości planuję wykonywać więcej testów na moich produktach – podkreśliła K. Jasińska.

Drugie miejsce zajął Jarosław Armatys (wygrał kampanię reklamową Google Ads w internecie), a trzeci był Mateusz Siepetowski (otrzymał laptop i internet za złotówkę).

(ma.w)

  • Numer: 50 (1493)
  • Data wydania: 15.12.20
Czytaj e-gazetę