Agresji mówimy nie
Uczymy się przez całe życie – wiedzą o tym w Szkole Podstawowej w Tworkowie, gdzie realizowany jest projekt pod taką nazwą.
Wspólnie z tworkowską podstawówką realizują go szkoły na Litwie, Słowacji, w Czechach i Grecji w ramach programu Comenius na lata 2009 – 11. Językiem roboczym projektu jest niemiecki, a pełna nazwa brzmi: Gegen Gewalt gemeinsam statt einsam. Jego główny cel to rozwijanie norm i zasad współżycia międzyludzkiego, jak zrozumienie, szacunek, budowanie własnej wartości. Dodatkowe korzyści to lepsze posługiwanie się językiem obcym i technikami komputerowymi, poszerzanie współpracy międzynarodowej, aktywizowanie uczniów i nauczycieli we wspólnej pracy nad projektem oraz promocja szkół.
Od 11 do 17 października trwało w szkole w Tworkowie spotkanie koordynatorów projektu z poszczególnych szkół. Głównym założeniem było opracowanie produktów końcowych projektu, a będą to m.in.: ankieta na temat agresji, komiks, plakaty, collage, zbiór gier i zabaw przeciw agresji. Goście uczestniczyli w lekcjach, omówiono również wspólne wyjazdy i opracowano logo projektu. – Pomimo chłodnej aury goście byli zauroczeni szkołą, jej funkcjonowaniem, zwrócili uwagę na wystrój i dekoracje wykonane przez uczniów. Spotkania przebiegły w miłej i serdecznej atmosferze. Na wyróżnienie zasługuje praca i zaangażowanie koordynatora projektu Danuty Janoch oraz współpraca wielu nauczycieli – mówi Magdalena Ochman, dyrektorka szkoły.
(oprac. e.Ż)
Od 11 do 17 października trwało w szkole w Tworkowie spotkanie koordynatorów projektu z poszczególnych szkół. Głównym założeniem było opracowanie produktów końcowych projektu, a będą to m.in.: ankieta na temat agresji, komiks, plakaty, collage, zbiór gier i zabaw przeciw agresji. Goście uczestniczyli w lekcjach, omówiono również wspólne wyjazdy i opracowano logo projektu. – Pomimo chłodnej aury goście byli zauroczeni szkołą, jej funkcjonowaniem, zwrócili uwagę na wystrój i dekoracje wykonane przez uczniów. Spotkania przebiegły w miłej i serdecznej atmosferze. Na wyróżnienie zasługuje praca i zaangażowanie koordynatora projektu Danuty Janoch oraz współpraca wielu nauczycieli – mówi Magdalena Ochman, dyrektorka szkoły.
(oprac. e.Ż)
Najnowsze komentarze