Czwartek, 19 grudnia 2024

imieniny: Gabrieli, Dariusza, Urbana

RSS

Gdzie się podziały rachunki?

10.12.2003 00:00
Klienci Telekomunikacji Polskiej SA w Raciborskiem nie otrzymali ostatnich rachunków za telefony. Sami muszą się jednak martwić o pokrycie zobowiązań, bo w najgorszym przypadku operator wyłączy im sygnał. Telekomunikacja poleca skorzystanie z błękitnej linii.
Na prośbę czytelników badaliśmy sprawę. TP SA zapewnia, że rachunki wysłała. Poczta Polska, która miała je dostarczyć, zapewnia, że dostarczyła. Problem w tym, że podobnie dobrego samopoczucia nie mają klienci, którzy nadal na rachunki czekają, biegają po biurach obsługi klienta, gdzie tworzą się ogromne korki, lub do urzędów pocztowych, gdzie słyszą z kolei, iż rachunki się zagubiły i najlepiej skorzystać z błękitnej linii. Tracą czas zarówno w biurze TP SA przy pl. Dworcowym, gdzie już rano ustawiają się ludzie, jak i na poczcie, gdzie samemu trzeba wypełnić przekaz, nie zapominając o żadnych danych, w tym numerze klienta.

Zbigniew Drohobycki, szef biura prasowego TP SA w Katowicach, poinformował nas, że raciborskie rachunki z Centrum Drukowania i Kopertowania przekazano Poczcie Polskiej. Co dalej się stało? Tego TP SA dokładnie nie wie, ale stara się uzyskać wyjaśnienia w tej sprawie. Kto więc jest winny? Rzecznik twierdzi, że podobne przypadki miały już miejsce i np. rachunki z południowej Polski trafiały na poczcie do kontenera wysyłanego do Gdyni. Zrozumieliśmy więc, że winni są pocztowcy.

Zaprzecza temu Adam Lewandowski z Okręgowej Dyrekcji Poczty w Katowicach. Po przedstawieniu problemu poprosił o czas na sprawdzenie i - jak obiecał - po chwili oddzwonił. Oświadczył, że wszystkie przesyłki dostarczone do przewozu przez TP SA zostały dostarczone. Jego firma posiada odpowiednie dokumenty. Dlaczego więc ludzie nie dostali rachunków? Rzecznik Lewandowski zapewnił, że Poczta działa jak należy, na TP SA winy nie zwala, ale zdarzało się już, że rachunków nie dostarczano do przesyłki.

Bądź tu więc człowieku mądry. Sprawa pewnie się wyjaśni, ale zanim to nastąpi, trzeba rachunek zapłacić, nawet, gdy się go nie ma. Rzecznik Drohobycki odsyła do błękitnej linii, choć przyznaje, że w okresie przesileń dodzwonienie się może być trudne. Pod numerem 9393 dowiemy się, ile trzeba zapłacić i taką kwotę na blankiecie zastępczym przesłać na konto TP SA. Jeśli tego nie zrobimy, wówczas można się narazić na postępowanie windykacyjne. Jeśli zaś nie zapłacimy, bo dopiero otrzymany pocztą rachunek przypomina nam o tej konieczności, wówczas TP SA przypomni tam telefonicznie, że zalegamy z opłatami. To pierwsza faza owego postępowania windykacyjnego, po której następuje druga: wezwanie do zapłaty i - w najgorszym przypadku - trzecia: wyłączenie telefonu. W sumie więc, jak pociesza rzecznik TP SA, obecne niedogodności nie powinny nikomu sprawić krzywdy, o ile oczywiście zapłacić chcemy. Warto też udać się do banku, w którym złożyliśmy stałe zlecenie na opłacenie rachunku. Może się zdarzyć, że bank, nie otrzymując kwitu do zapłaty, nie zareaguje.

Telekomunikacja Polska obiecuje dołożyć wszelkich starań, by podobna sytuacja nie miała już miejsca. Zdaniem rzecznika Drohobyckiego, takie zamieszanie uprzykrza życie nie tylko ludziom, ale i samej firmie, która musi dokonać szeregu dodatkowych operacji rejestrujących inne niż zwykłe wpływy z opłat.

G. Wawoczny

Błękitna Linia TP 9393 Telefoniczne centrum obsługi Klientów 9393 – co i kiedy załatwisz pod tym numerem?
- 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę zgłosisz awarie i uzyskasz pomoc techniczną
- uzyskasz informacje i w razie jakichś trudności poradę, np. jak połączyć się z Internetem, jak samodzielnie aktywować usługę
Od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 20.00
oraz w soboty w godz. 8.00 - 16.00:
- otrzymasz pełną informację o ofercie TP
- zakupisz, aktywujesz i zmodyfikujesz usługi TP - wiele usług Doradca Błękitnej Linii TP 9393 aktywuje już podczas rozmowy
- załatwisz sprawy związane z fakturą i uzyskasz billing
- zgłosisz reklamację dotyczącą zarówno faktury, jak i usług
9393 – ile zapłacisz za połączenie?
- połączenie z telefonu stacjonarnego z Błękitną Linią TP 9393 jest bezpłatne
- połączenia z aparatów publicznych - koszt jednego impulsu bez względu na czas połączenia
- połączenia z telefonu komórkowego - obecnie połączenie niedostępne.
9393 – jak działa?
- aby połączyć się z Błękitną Linią TP 9393, wystarczy wybrać numer 9393, a następnie postępować zgodnie ze wskazówkami operatora
- po krótkim powitaniu zostaniesz poproszony o wybranie odpowiedniego przycisku, w zależności od sprawy, w której dzwonisz: informacja i zamawianie usług - należy wybrać 1; informacja o rachunku - należy wybrać 2; pomoc techniczna i zgłoszenia awarii - należy wybrać 3
- gdy Twój telefon nie ma funkcji wybierania tonowego, uzyskasz połączenie za pomocą systemu rozpoznawania głosu
- jeśli wszystkie linie będą zajęte, otrzymasz informację o przewidywanym czasie oczekiwania na połączenie z Doradcą
- korzystając z Błękitnej Linii TP, nie musisz dzwonić kilkakrotnie w tej samej sprawie, zadba o to system informatyczny, który nie zamknie Twojej sprawy dopóki nie trafi do niego potwierdzenie jej zakończenia.
- o ile sytuacja będzie tego wymagała, Doradca Błękitnej Linii TP 9393 sam oddzwoni do Ciebie, aby ją wyjaśnić
- jeśli jednak zdecydujesz się sam zadzwonić ponownie, nie ma znaczenia, z którym Doradcą się połączysz. Twoja sprawa zostanie zarejestrowana po Twoim pierwszym zgłoszeniu i każdy Doradca Błękitnej Linii TP 9393 będzie mógł udzielić Ci wyczerpujących informacji na ten temat
- gdy załatwienie danej sprawy będzie wymagało podpisania dokumentów, możesz przesłać je na numer faksu 9394. Potwierdzenia dokonania wpłaty za fakturę TP prosimy kierować na numer faksu 9395. Jeśli wolisz przesłać dokumenty pocztą, Doradca Błękitnej Linii TP 9393 poda Ci właściwy dla Twojego regionu adres korespondencyjny.
Za: http://www.telekomunikacja.pl/blekitna_linia/indywidualni/
  • Numer: 50 (609)
  • Data wydania: 10.12.03