Wtorek, 19 listopada 2024

imieniny: Elżbiety, Seweryny, Salomei

RSS

Integracja ponad barierami

09.10.2002 00:00
Uczniowie Gimnazjum nr 3 oraz Gimnazjum dla Niesłyszących i Słabosłyszących uczestniczą w tym roku szkolnym we wspólnych lekcjach integracyjnych.

Pierwsze spotkanie w ramach całego zaplanowanego na ten rok szkolny cyklu odbyło się 25 września w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Niesłyszących i Słabosłyszących przy ul. Karola Miarki. Gimnazjaliści z Weltzla udali się tam pod opieką Mirelli Obłąg, która obok Aleksandry Kalus jest autorką programu zajęć wykorzystujących naukę, muzykę, sport, teatr, sztukę i zabawę. Zostały tak pomyślane, by wzajemne relacje młodzieży pozwoliły otworzyć się jej na problemy rówieśników, ale przekonały jednocześnie, że tak niewiele ich dzieli.
 
Zajęcia rozpoczęły się nauką alfabetu palcowego i ćwiczeniami połączonymi z zabawą. Dzięki nim przełamane zostały wszelkie bariery nieznajomości. Potem młodzież przeniosła się do gabinetu logopedycznego, by uczestniczyć w zajęciach rewalidacyjnych z małym dzieckiem, prowadzonych przez Dorotę Ploch. Z kolei metoda warsztatowa pomogła w zorganizowaniu zajęć z języka angielskiego. Pod okiem Alicji Zielińskiej poznawali go zarówno słyszący gimnazjaliści z G-3, jak i ich niesłyszący koledzy.
 
To dopiero początek. Nawiązały się pierwsze przyjaźnie. Nie było problemów z komunikacją. Wykorzystaliśmy po trochu wszystkie metody - werbalną, gesty naturalne, alfabet palcowy, pismo oraz proste znaki migowe zaczerpnięte z podręcznika do nauki języka miganego - powiedziała nam Mirella Obłąg.

(waw)

  • Numer: 41 (548)
  • Data wydania: 09.10.02