Czwartek, 26 grudnia 2024

imieniny: Szczepana, Dionizego

RSS

Jak przyciągnąć turystów?

04.09.2002 00:00
Lokalne elementy systemu promocji Polski jako marki turystycznej na rynku krajowym były tematem dyskusji na wspólnym spotkaniu władz Polskiej Izby Turystyki i jej śląskiego oddziału.

Gospodarzem spotkania był zrzeszony w Polskiej Izbie Turystyki raciborski Hotel „Polonia”. Do Raciborza przyjechali m.in. prezes PIT Jan Korsak i wiceprezes Paweł Niewiadomski. Na różnych imprezach targowych i wystawienniczych zauważono, że region raciborski i opawski wspólnie intensywnie się promuje. Spotkanie Rady Naczelnej PIT z władzami oddziału śląskiego było formą wyróżnienia i uhonorowania za dotychczasowe działania - powiedział nam Tomasz Czerwiński, zarządzający „Polonią”. Hotel, wespół z innymi tego placówkami, magistratem i powiatem od dłuższego czasu podejmuje wspólne działania na rzecz utrwalania wizerunku Raciborszczyzny i Opawszczyzny jako miejsc godnych odwiedzenia.
 
Pod hasłem „Polska wzywa”, PIT chce wypromować lub pomóc w promocji tych regionów kraju, które mają coś ciekawego do zaoferowania turystom, zarówno Polakom, jak i obcokrajowcom. W naszych głowach pokutują pewne schematy. Jak Śląsk to Częstochowa i Beskidy. Nic więcej. Tymczasem pogranicze raciborsko-opawskie ma dużo do zaoferowania, a już na pewno jest atrakcyjnym terenem na tzw. turystykę weekendową - dodaje Czerwiński.
 
Członkowie PIT mieli okazję zwiedzić Racibórz, Opawę i okolice tych miasta. Podkreślali, że możliwe jest stworzenie z regionu atrakcyjnego produktu turystycznego, ale trzeba na to czasu, dalszych wysiłków w promocji i pieniędzy, m.in. na wydawnictwa i udział w targach. Wysiłek na pewno się jednak opłaci, bo turystyka to dziedzina gospodarki dająca miejsca pracy.
 
Podczas kończącego obrady lunchu w restauracji hotelu „Polonia”, certyfikaty członkostwa w Polskiej Izbie Turystyki odebrali szefowie bielskich biur podróży „Tęcza” i „Eureka”.

(waw)

  • Numer: 36 (544)
  • Data wydania: 04.09.02