Czwartek, 26 grudnia 2024

imieniny: Szczepana, Dionizego

RSS

Zapal świeczkę

30.01.2002 00:00
Dokładnie pięć miesięcy po pierwszym ataku terrorystycznym z 11 września na World Trade Center, młodzież z Gimnazjum nr 2 przygotowała występ połączony z happeningiem nawiązujący do tej tragedii.

Wieczorem, 11 stycznia sala gimnastyczna Gimnazjum nr 2 zamieniła się w nowojorski Manhattan. Uczniowie należący do Klubu Europejskiego i kółka gitarowego zaprezentowali kilka znanych utworów. Obok zaangażowanych w przedstawienie gimnazjalistów, wystąpiły również inicjatorki i organizatorki spotkania: nauczycielka języka angielskiego - Joanna Bielewicz-Kunc oraz germanistka Patrycja Tkocz. Zaskoczono publiczność świetną muzyką i żywiołowością występu, na przykład wtedy, gdy uczniowie przebrani za Talibów odegrali scenkę ataku na symbol Nowego Jorku - World Trade Center - opowiada J. Bielewicz - Kunc.
 
W trakcie koncertu odwołano się również do odczuć uczestników nowojorskiej tragedii. Cytowano słowa tych, którzy pracowali w gmachu WTC lub w pobliżu, a także osób będących na pokładzie porwanych samolotów. Podczas finalnego utworu „Zapal świeczkę”, szpaler gimnazjalistek, niosących zapalone znicze przeszedł między rzędami widzów w stronę zainscenizowanej „ściany płaczu”. Dołączyła się również publiczność, która otrzymane świece ustawiła tam wraz z uczennicami. Jak widać ciągle żywe są wspomnienia tamtego wrześniowego dnia. Nie gaśnie dyskusja na temat zagrożeń, jakie niesie ze sobą terroryzm i fanatyzm. Bardzo dobrze, że młodzi ludzie również biorą udział w tej dyskusji- mówi Patrycja Tkocz. Uważamy, że dzięki temu przedstawieniu udało nam się jeszcze bardziej zaakcentować groźbę przemocy i terroru i uświadomić wszystkim, że tego typu tragedia może wydarzyć się w każdym zakątku świata - dodaje J. Bielewicz - Kunc.
 
Występ okazał się dobrym pomysłem. Publiczność dopisała. Po zakończeniu imprezy występująca młodzież została nagrodzona burzliwymi owacjami. Wiele osób podchodziło i gratulowało osobiście organizatorkom.

E. Wawoczny

  • Numer: 5 (513)
  • Data wydania: 30.01.02