Poniedziałek, 9 września 2024

imieniny: Sergiusza, Piotra, Ścibora

RSS

Młodzi ludzie kupują ekologicznie

29.01.2015 13:17 | 0 komentarzy | eco

Ponad 70 proc. młodych ludzi uważa się za osoby ekologicznie świadome i często podejmuje decyzje zakupowe kierując się zgodnością wartości marki ze swoim światopoglądem. Przy tym niekoniecznie chcą konsumować mniej - chcą konsumować bardziej inteligentnie: kosztem mniejszej ilości odpadów i przy większej skuteczności odzyskiwania surowców wtórnych. I są skłonni za to zapłacić: ponad połowa osób akceptujących wyższe ceny wyrobów produkowanych - wynika z raportu firmy Stora Enso przygotowanym wspólnie z firmą doradczą A.T. Kearney.

Młodzi ludzie kupują ekologicznie
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Nowy raport Punkt widzenia firmy Stora Enso pokazuje, że przedstawiciele pokolenia milenium (urodzeni w latach 1980-2000) tak cenią środowisko naturalne, że są skłonni więcej zapłacić za produkty sprzedawane w opakowaniach ekologicznych. Wpływ zasad ekorozwoju na handel detaliczny będzie rosnąć wraz ze wzrostem znaczenia generacji milenium wśród konsumentów.

Już 59 proc. przedstawicieli pokolenia milenium uważa ekologiczne pakowanie za istotne w całym łańcuchu wartości. Firma Stora Enso, światowy lider w branży opakowań, publikowała raport Punkt widzenia "Przyszłość opakowań - pokolenie milenium", który przedstawia sposób kształtowania się oczekiwań konsumentów wobec opakowań i związane z tym możliwości zwiększenia rentowności przez sprzedawców detalicznych i właścicieli marek.

- Pokolenie milenium jest wrażliwe na ekologię i oczekuje proekologicznych działań i produktów w całym łańcuchu artości. Dla nas, producentów opakowań odnawialnych, to jasny i zdecydowany sygnał, na który chcemy dpowiedzieć. Dla detalistów i właścicieli marek to wyzwanie, a zarazem szansa zwiększenia sprzedaży - mówi Tomasz Żebrowski, VP Corrugated Central Europe.

Raport pokazuje, że generacja milenium jest bardziej skłonna do kupowania produktów ekologicznych, niż starsze pokolenia. Aż 4 na 5 tych młodych konsumentów uznaje opakowanie za istotne podczas podejmowania decyzji zakupowych, a 85 proc. uważa materiał opakowaniowy za element wizerunku marki. Tego samego zdania jest tylko 71 proc. osób z innych pokoleń.

Nowy raport firmy Stora Enso pokazuje, że 44 proc. przedstawicieli pokolenia milenium jest gotowych zapłacić więcej za produkty w ekologicznych opakowaniach i że ich zdaniem materiały opakowaniowe oparte na włóknach odnawialnych są zdecydowanie najbardziej przyjazne dla środowiska.

Źródło: portalspozywczy.pl