Sobota, 23 listopada 2024

imieniny: Adeli, Klemensa, Orestesa

RSS

Mogli eksperymentować więc było ciekawie

06.07.2012 13:37 | 0 komentarzy | art

 

Uczniowie podsumowali unijny projekt realizowany we wszystkich szkołach gminy Godów.

 

Mogli eksperymentować więc było ciekawie
Na stanowisku fizyków Klaudia Czapka (w białym fartuchu) wspólnie z koleżankami z kółka naukowego prezentowała młodszym uczniom prawa fizyki w praktyce
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

 

W środę 27 czerwca Ośrodku Kultury w Gołkowicach podsumowano unijny projekt „Mój Europass kluczem do sukcesu”. Od września 2010 roku z dodatkowych zajęć realizowanych w ramach projektu w 8 placówkach oświatowych na terenie gminy Godów skorzystało 1100 uczniów. Największa grupa uczniów bo aż 720 uczestniczyła w grupie zajęć kształcących kompetencje kluczowe. Były one ukierunkowane głównie na rozwój zainteresowań matematyczno-przyrodniczych, w mniejszym stopniu humanistycznych. - Zakres tych kompetencji został określony w strategi lizbońskiej na podstawie badań przeprowadzonych wśród uczniów. Z badań wyszło, że w tych dziedzinach unijni uczniowie muszą się podciągnąć – wyjaśnia Kamil Gąsior, koordynator projektu Na zajęciach uczniowie pracowali metodą WebQuest. Polega ona na wyszukiwaniu informacji w sieci, a następnie ich weryfikacji i wykorzystaniu w procesie nauki.

 

Można było eksperymentować

By realizować zajęcia z matematyki, fizyki, czy przedsiębiorczości w ramach projektu zakupione zostały mikroskopy, magnesy, mierniki prądu, książki, aparaty fotograficzne, mozaiki, puzzle, gry edukacyjne, programy multimedialne, mapy, plansze edukacyjne i wiele innych. Dzięki temu dodatkowe zajęcia były realizowane w atrakcyjny dla uczniów sposób. - Na normalnych lekcjach szkolnych mamy mniej doświadczeń, a więcej mamy teorii. Na zajęciach z europassu mogliśmy więcej poeksperymentować. Było to o tyle łatwiejsze, że grupy były mniejsze, a więc łatwiej się pracowało – opowiada Kasia Domagalska uczennica Gimnazjum w Skrzyszowie. - A przez to, że było dużo doświadczeń zajęcia były po prostu ciekawe – dodaje Klaudia Czapka, która razem z Kasią Domagalską i kilkoma innymi kolegami brała udział w kółku fizycznym. Swoje zdolności uczniowie prezentowali na stanowiskach naukowych, które można było zwiedzać w trakcie uroczystości podsumowującej projekt.

 

Oni wygrali festiwale

Uczniowie, którzy brali udział w tych zajęciach po zakończeniu każdej z dwóch edycji projektu prezentowali nabyte umiejętności na festiwalach nauki. Ich zwycięzcami w roku 2011 zostali Marcin Kubica – SP Skrzyszów, Karolina Szkatuła – SP Krostoszowice i Przemysław Popek – Gimnazjum Skrzyszów. Z kolei w II edycji wygrywali Liliana Ucher – SP Skrbeńsko, Rafał Kłosek – SP Gołkowice i Klaudia Czapka – Gimnazjum Skrzyszów.

 

Sprzęt zostanie w szkołach

Oprócz kształcenia kompetencji kluczowych europass realizował jeszcze trzy inne rodzaje zajęć: wyrównawczo-kompensacyjne, psychologiczno-pedagogiczne, oraz z artoterapii, rozwijające zdolności artystyczne. W sumie realizacja projektu kosztowała 1,35 mln zł. 85 procent tych środków pochodziło z Europejskiego Funduszu Społecznego, resztę pokrył budżet państwa. 195 tys. zł wydano na środki dydaktyczne dla szkół, kolejne 72 tys. na zestawy multimedialne, składające się z tablicy interaktywnej, projektora i laptopa. Taki zestaw otrzymała każda szkoła.

 

(art)