Trwa budowa ronda. Zmiana organizacji ruchu
Trwa budowa ronda turbinowego na al. Piłsudskiego. W związku z postępem robót będzie możliwy ruch kołowy przez ulicę Północną. Nieprzejezdny będzie odcinek na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego i ul. Granicznej. Zmiana organizacji ruchu nastąpi od 3 maja.
Rondo miało średnicę aż 28 metrów, co czyni je jednym z największych w mieście. Będzie to równocześnie pierwsze w Jastrzębiu-Zdroju rondo turbinowe. Oznacza to taką konstrukcję, która automatycznie naprowadza kierowcę na odpowiedni zjazd z ronda – nie można po nim jeździć na około, lecz wymusza ono zjazd, zapewniając płynniejszy ruch pojazdów. Wraz z budową ronda, wszystkie drogi najazdowe uzyskają nową nawierzchnię (łącznie 600 metrów ), a także wyposażone zostaną w przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe.
- Wykonawca zakończył roboty związane z budową części północnej ronda. Wykorzystując dobrą pogodę, położone zostały 4 warstwy masy bitumicznej. Kolejnym etapem jest budowa południowej części ronda. W związku z tym nastąpi zmiana organizacji ruchu i będzie możliwy ruch kołowy przez ulicę Północną. Nieprzejezdny będzie fragment drogi na skrzyżowaniu Alei Piłsudskiego i Granicznej. Do stacji paliw i znajdującego się tam marketu będzie dojazd tylko od ulicy Granicznej - informuje jastrzębski magistrat.
Koszt budowy ronda i wiaduktu to prawie 18 milionów 370 tysięcy złotych. Połowa tej kwoty zostanie pokryta przez Fundusz Dróg Samorządowych.
Komentarze
26 komentarzy
@Kris
Nie ma inwestorów, to prawda. Obawiam się jednak, że jakby wybory wygrała konkurencja mielibyśmy Kraśnik. Trochę sklepów zostało, wszystko w sumie można kupić. Nie uważam, żeby to była wina władz miasta, że część sklepów się wyniosła. Ludzie wolą jeździć gdzie indziej, albo wystarcza to co jest w mieście. Też mi paru rzeczy u nas brakuje, ale zdaję sobie sprawę, że nie jesteśmy dużym miastem. To miasto górnicze od lat i wielu ludziom to pasuje. Pozostaje cieszyć się tym co mamy. A mamy w pobliżu autostradę, granicę państwa, góry i będziemy mieli nowe rondo i wiadukt ;) Praca dla chcących jest. Częściowo w samym mieście, a częściowo w okolicach.
Lewak
Dziś o 14:36
Ok , ale kto sprowadza do miasta inwestorów? Przespała pani burmistrz czas w którym można było zrobić z Jastrzębia drugi Rybnik czy choćby Żory , jeśli chodzi oczywiście o sklepy czy miejsca pracy . 90% winy ponoszą włodarze nikt inny.
Maniek
05.05.2021 22:04
Wiesz co to filar ochronny? , to się dowiedz a potem udawaj speca ...
Maniek
05.05.2021 22:04
Nie bądź śmieszny ,albo zwyczajnie bądź sobą ...
@Kris
Miasto metropolią nie jest i nie będzie, na swoje wady i zalety. Remonty są wszędzie, przez Rybnik też się nie dało przejechać, Wrocław swego czasu też był latami rozkopany. Jastrzębie znane jest głównie z JSW, z jednej strony praca, z drugiej szkody górnicze. Zasypanie wiaduktu też ma swoje wady, pewnie latami by to siadało jak ulica w Pawłowicach, ale jak już pisałem specem nie jestem. Zwierzyna też pewnie korzysta z przejścia pod wiaduktem, dzięki czemu tak na ulice nie wychodzi. Biedronki są nie tylko w Jastrzębiu, a sklepów nie zamyka się z winy miasta. Wielu mieszkańców lubi się przejechać do dużego miasta lub robi zakupy w intrenecie. Takie rzeczy reguluje rynek. Cieszę się, że coś się w tym mieście dzieje. Może nie tyle ile bym chciał, ale dramatu nie ma.
Nie wiedziałem, że w Gnieźnie, Gdańsku, Łodzi budowali wiadukty na terenach górniczych...
Lewak
02.05.2021 23:56
Nie wiem z czego się tu cieszyć , pojedź zobacz tak tam "praca wre" .Takie mini wiadukty robi się w rok, góra kilkanaście miesięcy, wystarczy poczytać o Gnieźnie, Gdańsku czy Łodzi. Gdyby zasypać tą dziurę , którą i tak nigdy żaden pociąg nie przejedzie to czas skróciłby się do kilku miesięcy , a nie lat nie mówiąc już o kosztach i przyszłej renowacji niepotrzebnego wiaduktu. Jedynie co szybko i sprawnie w tym mieście się robi , to zamyka sklepy i buduje biedronki.
Do Kris:
Nie jestem specem, ale z tego co wiem, to wiadukty się buduje nad przeszkodami terenowymi. Nie wiem co lepsze, zasypać stare torowisko, czy zrobić wiadukt. Może pod nim będzie jakaś droga rowerowa. Wiem za to, że to ważna droga i jest potrzebna. Cieszę się, że ktoś to w końcu robi. lepiej późno niż wcale.
Wiadukt jest niezbędny. Główna ulica Piłsudskiego kończy się na rondzie. A ruch coraz większy. Wjazd do miasta dla nie znających jest bardzo trudny. Nie wiedzą gdzie jechać. Informacje typu "objazd do ... " informują tak samo czytelnie jakby ich nie było. Wjeżdżający do miasta, nie znając topografii nie wie gdzie ma jechać. Wtedy o stłuczkę nie trudno. Cała ulica Piłsudskiego od wjazdu do wyjazdu musi być przejezdna. Równie zrozumiałe są tablice informujące, "Centrum" . Nie wiadomo do Centrum jakiego miasta, bo miasta łączą się z sobą. Mieszkańcy wiedzą bez tych tablic. Przyjezdni się gubią.
Lewak
29.04.2021 23:03
Powiedz mi specu , w jakim celu buduje się tam wiadukt ?
Rondo , dąb , dąb i rondo jakie ważne wieści z miasta .czekamy na więcej zdjęć
Rondo jest w tym miejscu potrzebne, to było do niedawna najniebezpieczniejsze skrzyżowanie w Jastrzębiu. Za ten nieszczęsny wiadukt wszyscy się bali zabrać, teraz będzie zrobiony. A płaczki zawsze się znajdą w każdym mieście. Stare przysłowie mówi: Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma.
Powiadasz za Janeckiego?
Niestety ale ten osobnik podczas budowy obwodnicy w raz z kilkoma radnymi oraz dyrekcją czeskiej firmy budującej ją odwalił taki numer że wam się nie śniło.
Połączenie obwodnicy z Ul. Pszczyńska miało być własnie w formie ronda. Częściowo już go wykonano i wtedy to elyty się dogadały to obecne połączenie to część wtedy wykonanego i niedokończonego ronda. Dlatego tak fatalnie ostre to połączenie jest.
Ciekawe kto i ile miał zysku z tych oszczędności.
ale sukces!!!! pierwsze w jastrzębiu , milionowe w Polsce
Żeby cię nie rozwaliło od tego rozparcia.
Co z autobusami? Brak jakiejkolwiek informacji nt. zmiany rozkładu jazdy linii przebiegających ul. Graniczną.
Pytanie: Ile można ciągle pisać o tym rondzie?
Odpowiedź: Na okrągło.
Remont skrzyżowania i remont mostu to dla ciebie rozwój miasta?
Chyba jesteś ograniczony ruchowo bo nie masz pojęcia jak rozwijają się miasta ościenne ŻoryKarvina,Rybnik,Cieszyn.
Prosty przykład Żory buduje 770mieszkań a twoja pani na której jesteś usługach w Jastrzębiu-Zdroju 33 mieszkania to jest skala rozwoju.Tysiące nowych miejsc pracy w strefach ekonomicznych i nie tylko w miastach ościennych.Wstyd,zacofanie,bojaźń w inwestycyjna,zero rozwoju biznesowego.Żebractwo w JSW które do 2045 zniknie z listy zatrudnienia dla mieszkańców regionu i miasta.
Brawo! Miasto się rozwija. Zamknie usta wszystkim niedowiarkom. Duma mnie rozpiera, że tu mieszkam z Rodziną.
Za Janeckiego Jastrzębie by już dziś wyglądało jak fawele w Rio de Janeiro .Ten nierób powinien zostać wymazany z historii miasta na wieki wieków, ament.
Może jaki niedojda radny złoży interpelację aby ruszyły kursy nauki jazdy po takim rondzie. Bo jak widzę współmieszkańców i tych co większość robi w UM co odwalają na rondzie takim w Żorach to się człowiek zastanawia czemu go jeszcze nie rozjechali.
Za janeckiego się nie dało. Pamiętam apele mieszkańców osiedla Barbary.
Najlepiej po wybudowaniu tego ''największego ronda w mieście'' będą mieli mieszkańcy bloku usytuowanego przy samym rondzie na ulicy Krakowskiej a zwłaszcza klatki 36, ciężarowe samochody bedą lusterkami ściągać pranie z balkonu na parterze tej klatki. Co tam ludzie i ich mieszkania, można lekko kołami zahaczyć po parapetach.
Piramidalna inwestycja drogowa. Prosze o codzienne raporty z postepu.
Ja to bym zostawił pół-rondo jak na zdjęciu. No i na pewno nazwał imieniem prezydenta, lub premiera. No i jeszcze krzaki na nim zasadził w wiadomym celu
Czy to w związku z planowanym pojawieniem się podziemnym dworcem kolejowym w tej osadzie górniczej?