Pociągiem z Jastrzębia do Warszawy w ok. 2 godziny?
Ruszyły regionalne konsultacje strategiczne z władzami województwa śląskiego na temat Programu Kolejowego Centralnego Portu Komunikacyjnego. Także Jastrzębie jest ujęte w tych planach. Zakłada się uruchomienie połączeń kolejowych z naszym miastem.
Planuje się uruchomienie w województwie śląskim nowej linii nr 170 z Chybia przez Jastrzębie-Zdrój do czeskiego Bogumina. Umożliwi to szybkie połączenie między Katowicami a Ostrawą.
Przedstawione wersje trasowania przewidują, że przy prędkości pociągu 250 km/h realny stanie się czas przejazdu z Warszawy do Katowic w ciągu 1 godzin i 45 minut, a do Jastrzębia-Zdroju - 2 godzin i 25 minut.
Inwestycje na razie są na papierze i przez długi czas tak zostanie. Rozmowy trwają na realne zmiany, trzeba będzie poczekać nawet kilkadziesiąt lat. Obecnie całość jest na etapie konsultacji.
– Regionalne Konsultacje Strategiczne maja kluczowe dla planowania „szprych” w ramach Programu Kolejowego CPK. Poprzez RKS pokazujemy, w jaki sposób plany budowy linii kolejowych w danym województwie wpisują się w szerszy, ogólnopolski program zwiększania dostępności transportowej polskich miast - mówi Rafał Garpiel, pełnomocnik CPK ds. relacji z otoczeniem inwestycji.
Komentarze
37 komentarzy
2h25min SJZ - WWA - żeby to było realne to najpierw musielibyście to sobie narysować kredkami w UM a potem najjaśniej nam panująca Pani Prezydent musiałaby z tym obrazkiem wrzucić swoje selfi na soszal midja. Bez tego żaden pomysł sie nie liczy.
To jest temat zastępczy ,pPrezydent nich zajmie sie problemami kture były do rozwiązania kilka lat temu a nie fantazia .
Po 2 latach przyjechał am odwiedzić rodzinę w Jastrzębiu I Co... Nic nie ma a autobus kosztuje krocie I w dodatku jedzie przez całe miasto objazdami. A tu jeszcze linia kolejowa ma być coś takiego... To przyjad? za 10 lat bo Tam to już nikogo prawie nie ma pusto wszędzie a w sklepach europejskie ceny. Masakra. Ciekawe Ile ta kolej bd kosztowała jak autobus krocie
Kariera naszej nauczycielki dobiegnie końca za 4 lata. Czas się zastanowić kogo na następne lata wybrać. A żeby tradycji stało się zadość to szukajmy znowu nauczyciela. Ale tym razem z przedszkola. Bo z zawodówki już był jest teraz z nauczania specjalnego to kolej na przedszkolankę.
Autobusy nie jeżdżą nie można dojechać do szkoły a pociągi obiecują masakra
Doceniam starania dążące do tego aby wszyscy z tego zapyziałego miasta jak najszybciej uciekli...
Zwróciłbym jednak uwagę na fakt, że demograficznie miasto umiera w tak szybkim tempie, że w monecie gdy te magiczne połączenie powstanie nie będzie miał już kto do Waw-y jechać :D
Stacje zrobić na KWK Zofiówka i wagony osobowe z Węglarkami pojadą w Polskę w czym problem .
To miasto wymiera i nawet ta niby linia kolejowa w 2050 roku tego nie zmieni.
do Katowic pociąg jechał 2 godz z Jastrzębia a nie przypominam sobie aby Warszawa była po drodze -- pewnie chodzi o Warszowice to realne w dwie godz.
wiadukt niech naprawią, a nie linie kolejawa budowac
Pani Prezydent to by chciała polecieć w kosmos ale niestety do tego projektu ma tylko gumę z majtek
A co do planów to @Podatnik Do Radio Teheran ma rację, na projektowych mapach wyraźnie widać, że stacja Jastrzębie-Zdrój znajduje się w miejscu obecnej stacji Zebrzydowice.
@Gość z Dziś o 9:11: w chwili wysyłania mojego komentarza w artykule widniał zapis 2:20 z Katowic do Warszawy, widać ktoś się poprawił :)
mój koń jak to usłyszał cały czas się tarza po podłożu ze śmiechu
Wystarczy przeczytać ten program, ta linia (niby przez J-bie) jest przewidziana w II etapie, czyli o ile dobrze pamiętam to ok. 2034 r.
Jastrzębie wtedy będzie miastem duchów.
Za kilkadziesiąt lat Hetmanowej już nie będzie. :)
kolejne konsulatcje, projekty, plany itd itp ktore zas pewnie kosztuja miliony cebulionow a kompletnie nic nie wnosza nowego, moze najpierw dojedzmy tym pociagiem do zor a potem bedziemy sie martwic co dalej
Mnie już dawno przestały cieszyć fantazje Prezydentowej i Jej ekipy .
Komuno wróć!
@Pulo
"Boże dlaczego tacy ludzie pchaja sie na urząd"
Jak nie wiesz o co chodzi, to domyśl się, o co może chodzić.
Bo to będzie Dworzec kolejowy Jastrzębie w Zebrzydowicach.
Kilkadziesiąt lat.
A to dobre prędzej na Marsa polecą niż pociąg zbudują do jastrzębia
Bardzo Pani dziękuję.
Hahaha dobre ! Hetmanowa nie umie ogsrnac komunikacji AUTOBUSOWEJ w mieście a chce zrobić pociagi . Boże dlaczego tacy ludzie pchaja sie na urząd. Masakra. W pierwszej kadecji jeszcze ok ludzie sie polakomili na bezplatna komunikacje i own, ale ze na drugą ją wybraliscie to macie za swoje . Miasto bez perspektyw szkoda gadac
Niepotrzebnie ten artykuł się ukazał i niepotrzebnie wprowadzane jest zamieszanie skoro jest napisane, że :
"Inwestycje na razie są na papierze i przez długi czas tak zostanie. Rozmowy trwają na realne zmiany, trzeba będzie poczekać nawet kilkadziesiąt lat. Obecnie całość jest na etapie konsultacji."
Za kilkadziesiąt lat to może się naprawdę wszystko wydarzyć, np. wystrzelą na Księżyc posła Marudę albo JSW wybuduje szyb wydobywczy na Marsie.
Naprawdę szkoda pisać.....:)
Hahahah ha hahahh hhahahahhaa, dobre!
@LG
Coś pomieszałeś, albo czytać nie umiesz, albo do szkoły miałeś pod górkę, albo nazbyt często chorowałeś.
Z Warszawy do Katowic 1:45, z Warszawy do tej upadającej osady górniczej 2:25 czyli z Katowic do tej upadającej osady górniczej równo 0:40. No nie chce wyjść inaczej. Trzeba było nie rzucać w szkołę kamieniami.
Z Katowic do Warszawy w 2:20, a do Jastrzębia 2:25? Czyli z Katowic do Jastrzębia w 5 minut :) Fajnie.
Może metro ? Bo mamy już pusta powierzchni pod jastrzębiem i nie będzie trzeba tuneli nowych drążyć.
A właśnie Tarnowskie Góry - Zawiercie będą mieć linię odbudowaną. Bo częściowo jej nie ma. Co do Jastrzębia, już nikt nie wierzy. Temat pojawi się znów przed wyborami. A Polacy coraz częściej wybierają pociągi - szybkie, czyste, nowoczesne. Nam pozostanie drabas.
Nigdzie nie pojedziemy ludzie nie panikujcie.
Realne zmiany, trzeba będzie poczekać nawet kilkadziesiąt lat . Po tym okresie na miejscu tej osady górniczej będzie rósł tylko las.
"z Chybia przez Jastrzębie-Zdrój do czeskiego Bogumina."
Taka linia jest, najbliżej Jastrzębia w Zebrzydowicach i Piotrowicach. Ktoś pociska tani kit.
Oczywiście tematem niewygodnym jest, że gdyby - załóżmy chociaż przez chwilę - taka lux torpeda miała przejeżdżać przez tę upadająca osadę górniczą, to jedynie z maksymalną prędkością 20km/godzinę bo szkody.
"przy prędkości pociągu 250 km/h realny stanie się czas przejazdu z Warszawy do Katowic w ciągu 2 godzin i 20 minut"
Natomiast przy prędkości pociągu 500 km/h realny stanie się czas przejazdu z Warszawy do Katowic w ciągu 1 godzin i 10 minut, a przy prędkości pociągu 1000 km/h realny stanie się czas przejazdu z Warszawy do Katowic w ciągu 35 minut. I co z tego wynika? Że autor projektu uczestniczył w lekcjach fizyki na poziomie podstawówki.
"trzeba będzie poczekać nawet kilkadziesiąt lat"
Z tej upadającej osady górniczej do tej pory nie pozostanie kamień na kamienieniu, nie licząc hałd z wyrobisk.
Oj. To ja chyba nie dożyje ????