Kiedy będzie nowy wiadukt na Piłsudskiego?
Mieszkańcy coraz częściej i niecierpliwiej pytają, kiedy będzie nowy wiadukt przy al. Piłsudskiego.
Nowy wiadukt ma być obiektem dwupasmowym w jednym kierunku każdy. Obecnie trwają prace projektowe. Po ich zakończeniu w drodze przetargu zostanie wyłoniony wykonawca. Oddania do użytku jednego pasa, po którym ruch będzie odbywał się w obie strony należy spodziewać się w 2020 roku.
- Wiadukt przez wiele lat nie był kompleksowo modernizowany, czego efekty widzimy dzisiaj. Jego użytkowanie zagraża bezpieczeństwu użytkowników. Mamy na ukończeniu projekt modernizacji tego obiektu. Na jego realizację potrzeba ok. 7-8 mln zł. Liczę na to, że środki te znajdą się w budżecie w postaci nadwyżki po zakończonym 2018 roku. Należy spodziewać się, że wiadukt będzie gotowy w 2020 roku. Wiem, że spowoduje to duże utrudnienia, ale bezpieczeństwo mieszkańców jest najważniejsze - mówi prezydent Anna Hetman.
Przypomnijmy, że remont wiaduktu przeprowadzany był dwukrotnie w latach 90. w ramach napraw szkód górniczych przez Jastrzębską Spółkę Węglową. Przeglądy roczne i pięcioletnie pokazywały systematyczne pogarszanie się konstrukcji obiektu.
Komentarze
34 komentarze
Ostatnio w ciągu roku Miasto dało 4 mln. dla PKM.....z naszych pieniędzy , zamiast wybudować nowy dworzec.W dalszym ciągu są próby ożywić Trupa z PKM.....z naszych pieniędzy.Może wreszcie pora i pogonić to towarzystwo .Poszukać prawdziwego gospodarza dla tej firmy .Nikogo nie zwolniono....a zabrano im 52 % kursów...a może na wiadukt kasa..
Zamiast głupich świateł przy przejściach dla pieszych, które tak naprawdę g...o dają, a wręcz przeszkadzają to mieli te pieniądze przeznaczyć na wiadukt. Zasypanie nie wchodzi w grę, gdyż jest to głupota: własność PLK linii kolejowej 159, która będzie do 2022 odbudowana na pewno od strony Wodzisławia do Jastrzębia.
Za to widzę tani sposób udrożnienia tej drogi zastosowany na wiadukcie drogowym nad linią kolejową w Radlinie i tu też by spełnił funkcję do czasu budowy nowego na mianowicie kaszty np z podkładów kolejowych pod nim. Cena starych podkładów jest śmiesznie tania i ułożenie ich w kaszt tez szybki - maksymalnie z tydzień by się wyrobili.
Następnym dobrym sposobem jest sprawdzone w Jastrzębiu pod wiaduktami kolejowymi obudowa górnicza czy tubingi np zastosowane na moście drogowym na rzece Leśnicy w Godowie. Te rozwiązania są droższe od kasztów, ale i tak koszt będzie znacznie mniejszy od nowego wiaduktu, a co najważniejsze będzie miał ta samą trwałość co nowy wiadukt oraz będzie można wykonywać prace bez wyłączania wiaduktu z ruchu tak jak to było np w Godowie.
Nigdy!
Kpina czy nieudolność i niedasizm?
Taki temat w procedurze bezprzetargowej (stan techniczny zagraża katastrofą) da się w kwartał ogarnąć. Jak wystartowaliby wiosną to do wakacji powinna być przejezdność w obu kierunkach.
400 metrowy most łazienkowski w W-wie zrobili po pożarze w 6 miesięcy.
Obudzili się z ręką w nocniku... o stanie technicznym wiedzieli od dawna ale zamiast postawić "nowy" to lepiej bagatelizować a jak już jest tragicznie to po prostu zamknąć... bo tak jest najwygodniej "mocnej figurze" zupełnie jak na osiedlu złote łany...
https://img7.dmty.pl//uploads/201901/1546944135_9ckwbi_600.jpg
To nasze przyszłe pociągi i nic innego nie będzie o ile by miało być.
ZASYPAĆ - NIE, bo przecież można odtworzyć linię kolejową, Tychy się postarały i odbudowano im linię Tychy (dworzec główny) - Tychy Miasto, Płock się postarał itd. Kasa (unijna) na kolej jest, jeśli nie zostanie wykorzystana wróci do Brukseli. Nie rozśmieszajcie mnie poza ttym, ze to takie skomplikowane wybudować wiadukt, w czasach gdy buduje się autostrady
Też jestem za tym, żeby tanim kosztem zasypać dziurę i zrobić zwykłą drogę 4 pasmową. Po dwa pasy w każdą stronę. Tak jak było poprzednio. Planowanie drogi o mniejszej przepustowości, wiedząc, że samochodów przybywa i będzie przybywać to "nie często spotykane profesjonalne rozwiązanie" ;-)
Jest tylko kilka ulic w mieście, po których przejazd nie jest bolesny dla samochodu i kierowcy. Smutno mi, że to moje pieniądze są wydawane na rzeczy, których normalnie bym nie kupił...
Nie mozna zrobic logicznie i efektywnie, bo to byloby za prosto. Tutaj trzeba glebokiej mysli urzedasa. Wiaduktu jeszcze nie remontowali, na razie maja doswiadczenie w remoncie drogi, Mazowieckiej.
Wysłać tam strzałowego na 2 dzień nazwozić kamienia z hałdy na 3 puścić walec by wszystko wyrównał i po problemie.
Zasypac i zrobic normalna droge za to co zostanie proponuje wyremontowc drogi .. skrzyzowanie al. I zofiowka to jest poprostu tragedia stan drog w tym miescie to jest porazka na maxa.
Jak się dwie zimy do kupy zejdą
Wiadukt w ruinie, drogi wołają o pomstę do nieba, brak chodników przy niebezpiecznych ulicach ale co tam, ważniejsze są przecież wybiegi dla psów, domki dla kotów, 2 część OWN i inne pierdolety.
Tak na marginesie,czy to nie przypadkiem most budowany przez tą wredną komunę? Wiele budowli pamięta te,,wredne" czasy jak powiadają p.....Obiekty stoją ale remontować trzeba a nie tylko doić kasiorę!
Tytanica zbudwali w 26 miesięcy od projektu do zwodowania i to na początku ubiegłego wieku. Widocznie Pilarska robi ten projekt po godzinach
Och nieudolność do potęgi
B.L. Musi odejść. I tyle w temacie.
Rychlo wczas, jeszcze oddadzą do uzytku zwyklwgo wąskiego, dwukierunkowego benkarta, bo pieniążków i czasu brak na coś normalnego, bo pod ogonem się już pali, jak ludzie jednak nie klaszczą, ze wspanialomyslne władze miasta dla ich dobra ufundowaly objazdowe wycieczki krajoznawcze. Za 4 lata ludzie podziękują wam na wyborach. I pewno jeszcze jedna tajemnica sie w kuluarach kryje, ze przyjdzie taki czas że zamkną wiadukt całkowicie.
Dziurę po moście zasypać gruzem. Gruz pozyskać z rozbiórki Urzędu Miejskiego. Mają podejmować głupie decyzje to niech wcale nie podejmują ich. Więc są niepotrzebni.
Zapytanie czy są chętni do petycji w sprawie obniżenia podatków miejskich w związku z niedostateczną akcją zima oraz niedostateczną infrastrukturą miejską.
Proszę się wypowiadać.
Mostu jeszcze nie ma a Matusuak juz bilbord robi. Dziekujemy za wszechwiedzacego radnego. Panie Matusiak czekam na bilbord chociaz sie posmieje troszke a jak wiadomo smiech to zdrowie.
Naczelniczka Infrastruktury powinna zostać natychmiast odwołana. I tu nie chodzi tylko o wiadukt, oczywiście to jej zaniedbanie, że dopiero teraz zabierają się do roboty, ale mam tu na myśli wszystkie drogi w Jastrzębiu, których stan jest katastrofalny. Skandalem był remont Gagarina, gdzie odebrano drogę z tak potężnym przechyłem. Zresztą patrząc na Jastrzębskie drogi, które są nieustannie degradowane przez kopalnie widać, że w tym mieście nikt nie zabiega o odszkodowania z kopalni. A nawet jeśli trafi się jakaś w dobrym stanie, to zupełnie nie dba się o jej konserwacje. No ale czego oczekiwać od tego wydziału, skoro zarządza się drogami siedząc za biurkiem i pijąc kawę.
W takim razie proszę natychmiast doprowadzić do używalności ul. Korfantego (zerwać bruk). Ta ulica to dobra alternatywa ale codzienna jazda po bruku poniszczy samochody.
Zasypać dziurę jak będzie nie równo przyjedzie walec i wyrówno.
"Gdyby nie radni z PiS-u to nigdy by nic nie ruszyło"
Radni Pis wysiaduja jaja w RM od wielu lat, jakos nic niczym sie nie przejeli.
Poseł Matusiak pozyska srodki:)
Gdyby nie radni z PiS-u to nigdy by nic nie ruszyło... porażka to miasto !
A na zakończenie remontu proponuję festyn na moście. To jest w stylu p. Hetman. I nie możemy zapomnieć o nowych czapkach z logiem dwóch chłopców trzymających się za ręce.
Wiadukt przez wiele lat nie był remontowany ! Oczywiście Pani Prezydent ! Przez Panią też ! Jest już 5 lat jak objęła Pani władze w mieście i oprócz zabaw i festynów organizowanych za moje pieniądze NIC sie w mieście nie dzieje ! Co z miejscami pracy ? Gdzie nowi inwestorzy ?
W Karwinie most ok. 3 razy dłuższy od tego w kierunku na Ostrawe nad Olzą wyburzyli do zera i wybudowali nowy od podstaw ...szeroki dwupasmowy ...i to im zajęło PÓŁ ROKU !!! kto tam jeździł to wie bo ja tam bardzo często jeździłem i obserwowałem na bieżąco.
100 lat 100 lat
A to jest wiadukt... nad czym ? Przyszłą ścieżką rowerową ?
Powiedz mi, po co jest ten wiadukt
- Właśnie, po co?
- Otóż to. Nikt nie wie po co i nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi ten wiadukt ? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa To jest wiadukt na skalę naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tym wiaduktem ? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to jest nasze, przez nas wykonane, i to nie jest nasze ostatnie słowo! I nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest wiadukt społeczny, w oparciu o sześć instytucji, który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu. I co się wtedy zrobi?
- Protokół zniszczenia.
- Zapamiętaj: Prawdziwe pieniądze zarabia się na drogich, słomianych inwestycjach.
Rozberać, dogadać się z PKP, zasypać rów i zrobić drogę i do tego nie trzeba 7-8 mln!
Żadnych 90, 11 lat temu był remontowany.
Ten most usunąć a miejsce zasypać kamieniem z hałdy położyć asfalt i pasuje na grzyba tam most tam już nie jeżdżą i nigdy nie pojadą żadne pociągi