Sobota, 23 listopada 2024

imieniny: Adeli, Klemensa, Orestesa

RSS

Nauczyciele szkoły w Brzeźnicy wiedzą, jak wykorzystać nowe technologie w nauczaniu geografii i geometrii

14.09.2021 12:22 | 0 komentarzy | ż

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Brzeźnicy (gmina Rudnik, pow. raciborski) jest jedną z pięciu szkół w Polsce, które uczestniczą w projekcie ARETE (rozszerzona rzeczywistość).

Nauczyciele szkoły w Brzeźnicy wiedzą, jak wykorzystać nowe technologie w nauczaniu geografii i geometrii
Koordynatorami projektu są Marzenna Mruk-Otulak oraz Agnieszka Kornas-Zuber.
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Nauczyciel z brzeźnickiej szkoły przeszli szereg szkoleń dotyczący projektu ARETE, a teraz jako pierwsi będą mieli okazję przetestować najnowocześniejszą technologię do nauki umiejętności STEM (z ang. science, technology, engineering, mathematics - nauka, technologia, inżyniera, matematyka).

Przy okazji pracy z aplikacją uczniowie poszerzą swoje umiejętności dotyczące komunikacji w języku angielskim. Będą mieli bezpłatny dostęp do aplikacji CleverBooks AR do nauki geografii lub geometrii przez cały rok szkolny.

Czym jest ARETE?

European Schoolnet będący siecią 33 ministerstw edukacji zaprosiła wybrane szkoły i polskich nauczycieli geografii i geometrii (matematyki) z uczniami IV i V klasy szkoły podstawowej do udziału w pilotażowym badaniu ARETE, które odbywa się w tym roku szkolnym, począwszy od września 2021 r. ARETE to projekt finansowany przez Komisję Europejską, którego celem jest rozwój i integracja interaktywnych technologii rozszerzonej rzeczywistości (AR) w edukacji.

Nauka w nowym wydaniu

W ramach tego projektu prowadzone są badania pilotażowe, których celem jest nauka geometrii i geografii poprzez wizualizację i interakcję przy użyciu dwóch aplikacji CleverBooks AR. Celem tego badania jest ustalenie, czy rozszerzona rzeczywistość wspiera edukację STEM (science, technology, engineering, mathematics) w szkołach podstawowych, czy pomaga zapamiętywać uzyskane wiadomości i zwiększyć zainteresowanie uczniów przedmiotami STEM.

źródło: ZSP Brzeźnica, oprac. ż