Sobota, 23 listopada 2024

imieniny: Adeli, Klemensa, Orestesa

RSS

Zmiany w Urzędzie Miasta Rybnika związane z koronawirusem

21.10.2020 01:01 | 0 komentarzy | ska

Od 26 października Urząd Miasta Rybnika zmienia godziny funkcjonowania. W trosce o zdrowie mieszkańców i pracowników magistrat w dalszym ciągu ogranicza bezpośrednie kontakty z Klientami.

Zmiany w Urzędzie Miasta Rybnika związane z koronawirusem
Wszystkie umówione dotychczas wizyty zostają odwołane, za wyjątkiem umówionych przez elektroniczny system rezerwacji.
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Zmiany w Urzędzie Miasta Rybnika związane z koronawirusem

Od poniedziałku, 26 października, Urząd Miasta Rybnika czynny będzie w ciągu całego tygodnia (pn.-pt.) w godzinach od 7.00 do 20.00 z przerwą w godzinach: 13.00 – 14.00. Urzędnicy będą pracować w systemie dwuzmianowym, a między jedną a drugą zmianą  prowadzona będzie dezynfekcja. Od 2 listopada w tym samym trybie funkcjonować będzie Urząd Stanu Cywilnego, od 26 do 31 października jednostka będzie czynna od 7.30 do 15.30. 

W  urzędzie wyłączona jest bezpośrednia obsługa klientów. Wyjątkiem są sytuacje, w których zapewnianie pomocy klientom jest niezbędne, w szczególności w zakresie załatwienia spraw dotyczących: 

  • ewidencji ludności i dowodów osobistych;
  • pomocy społecznej;
  • świadczenia usług komunalnych;
  • wydawania praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych;
  • budownictwa oraz planowania i zagospodarowania przestrzennego;
  • ochrony środowiska
  • korzystania z wód, w zakresie zgody wodnoprawnej wydawanej na podstawie ustawy Prawo wodne
  • infrastruktury telekomunikacyjnej.

Osobiste załatwienie sprawy w urzędzie  możliwe jestpo wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu z pracownikiem danego wydziału czy biura!

Ważne informacje: 

  • Urząd Stanu Cywilnego realizuje sprawy z zakresu rejestracji stanu cywilnego.
  • Wszystkie dotychczas umówione wizyty (osobiście lub telefonicznie) zostają anulowane, za wyjątkiem wizyt umówionych za pośrednictwem elektronicznego (kolejkowego) systemu rezerwacji terminów.
  • W pozostałym zakresie kontakt Klientów z pracownikami Urzędu następuje wyłącznie telefonicznie lub mailowo w godzinach pracy Urzędu. Wykaz numerów telefonów oraz adresów mailowych dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta w zakładce MAGISTRAT
  • Klienci mogą przysłać korespondencję pocztą tradycyjną, faksem, e-mailem lub za pośrednictwem SEKAP lub ePUAP.
  • Przy wejściu do budynku od ulicy Miejskiej ustawiona jest „skrzynka podawcza”, do której klienci mogą składać dokumenty lub informacje (bez potwierdzenia złożenia dokumentu) z prośbą o kontakt w prowadzonej przez Urząd sprawie.
  • Kasy w budynkach urzędu będą zamknięte. Zaleca się, aby w miarę możliwości opłat dokonywać przelewem.
  • Zawieszona zostaje możliwość osobistego składania skarg i wniosków.