Zmiany w Urzędzie Miasta Rybnika związane z koronawirusem
Od 26 października Urząd Miasta Rybnika zmienia godziny funkcjonowania. W trosce o zdrowie mieszkańców i pracowników magistrat w dalszym ciągu ogranicza bezpośrednie kontakty z Klientami.
Zmiany w Urzędzie Miasta Rybnika związane z koronawirusem
Od poniedziałku, 26 października, Urząd Miasta Rybnika czynny będzie w ciągu całego tygodnia (pn.-pt.) w godzinach od 7.00 do 20.00 z przerwą w godzinach: 13.00 – 14.00. Urzędnicy będą pracować w systemie dwuzmianowym, a między jedną a drugą zmianą prowadzona będzie dezynfekcja. Od 2 listopada w tym samym trybie funkcjonować będzie Urząd Stanu Cywilnego, od 26 do 31 października jednostka będzie czynna od 7.30 do 15.30.
W urzędzie wyłączona jest bezpośrednia obsługa klientów. Wyjątkiem są sytuacje, w których zapewnianie pomocy klientom jest niezbędne, w szczególności w zakresie załatwienia spraw dotyczących:
- ewidencji ludności i dowodów osobistych;
- pomocy społecznej;
- świadczenia usług komunalnych;
- wydawania praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych;
- budownictwa oraz planowania i zagospodarowania przestrzennego;
- ochrony środowiska
- korzystania z wód, w zakresie zgody wodnoprawnej wydawanej na podstawie ustawy Prawo wodne
- infrastruktury telekomunikacyjnej.
Osobiste załatwienie sprawy w urzędzie możliwe jestpo wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu z pracownikiem danego wydziału czy biura!
Ważne informacje:
- Urząd Stanu Cywilnego realizuje sprawy z zakresu rejestracji stanu cywilnego.
- Wszystkie dotychczas umówione wizyty (osobiście lub telefonicznie) zostają anulowane, za wyjątkiem wizyt umówionych za pośrednictwem elektronicznego (kolejkowego) systemu rezerwacji terminów.
- W pozostałym zakresie kontakt Klientów z pracownikami Urzędu następuje wyłącznie telefonicznie lub mailowo w godzinach pracy Urzędu. Wykaz numerów telefonów oraz adresów mailowych dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta w zakładce MAGISTRAT
- Klienci mogą przysłać korespondencję pocztą tradycyjną, faksem, e-mailem lub za pośrednictwem SEKAP lub ePUAP.
- Przy wejściu do budynku od ulicy Miejskiej ustawiona jest „skrzynka podawcza”, do której klienci mogą składać dokumenty lub informacje (bez potwierdzenia złożenia dokumentu) z prośbą o kontakt w prowadzonej przez Urząd sprawie.
- Kasy w budynkach urzędu będą zamknięte. Zaleca się, aby w miarę możliwości opłat dokonywać przelewem.
- Zawieszona zostaje możliwość osobistego składania skarg i wniosków.