Granica miasta nie może być końcem ścieżki rowerowej
W Rybniku powstała droga rowerowa, która biegnie wzdłuż ul. Raciborskiej. Trakt rowerowy częściowo poprowadzony jest przy samej ulicy, częściowo obrzeżem ciągnących się wzdłuż ulicy Raciborskiej terenów leśnych. Kończy się tuż przy granicy z Rydułtowami. – Amatorzy jazdy na rowerze zauważyli, że Rybnik poprowadził ścieżkę w okolice ulicy Sportowej, czyli do granic z Rydułtowami. Zależy nam na kontynuacji. Nie chcemy, by ścieżka w pewnym momencie urywała się – mówi sekretarz Rydułtów Krzysztof Jędrośka.
Pojawiła się koncepcja budowy ścieżki rowerowej w sąsiedztwie ulicy Radoszowskiej w Rydułtowach. Inicjatywa została ubrana w planowane przedsięwzięcie pod nazwą „Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż rzeki Nacyna na terenie górnictwa kamiennego”. Pomysł jest taki, by wystąpić o środki zewnętrzne na realizację zadania. – Liczymy na to, że uda nam się otrzymać dofinansowanie – ma nadzieję sekretarz miasta. Jeśli w przyszłości pieniądze zostaną przyznane, to inwestycja zostanie podzielona na dwa etapy. Pierwszy – od granicy z Rybnikiem do ul. Barwnej. Drugi etap – od ul. Barwnej aż do dworca kolejowego przy ul. Ofiar Terroru, czyli w miejsce, gdzie docelowo ma powstać centrum przesiadkowe. Według szacunków budowa dwóch etapów ścieżki o nawierzchni z asfaltobetonu o łącznej długości ponad 2,86 km kosztowałaby 2,8 mln zł (razem z oświetleniem LED-owym). Stąd potrzeba znalezienia funduszy na realizację. Projekt nie jest jeszcze gotowy, koncepcja wymaga dalszych prac, jednak miasto chce być przygotowane, gdy pojawi się możliwość aplikowania o pieniądze.
Rydułtowy chcą w większym stopniu skupić się na prowadzeniu polityki rowerowej. – Chcemy włączyć się w trend budowania ścieżek rowerowych - zapowiada sekretarz.
(mak)
Komentarze
1 komentarz
Obywatelska, Radoszowska i Racławicka są całkiem bezpieczne dla poruszania się rowerem. Po co marnować kasę? Sprowadźcie tylko, na przykład przez las, ścieżkę rowerową od Raciborskiej do Batorego, potem do skrzyżowania Dąbrowy i Sportowej, zróbcie kawałek wzdłuż Sportowej, do skrzyżowania z Racławicką, a resztę kasy inwestujcie w ścieżki na Bema i Raciborskiej , na odcinku Rynek-Gołębnik-Orłowiec-Obywatelska aż do dworca PKP.