Sobota, 23 listopada 2024

imieniny: Adeli, Klemensa, Orestesa

RSS

Czytelnik: Czy o to chodziło projektantowi aby ludzie chodzili po torach?

05.04.2019 07:00 | 0 komentarzy | mad

Do redakcji Nowin zgłosił się Dariusz Niżyniec. Poinformował o problemie z ograniczeniem dojścia do peronów w Kuźni Raciborskiej. Do sprawy odniosła się rzeczniczka Polskich Kolei Państwowych.

Czytelnik: Czy o to chodziło projektantowi aby ludzie chodzili po torach?
Dariusz Niżyniec mówi, że zagrodzenie peronu od ulic Gliwickiej i Topolowej ogranicza dostępność infrastruktury. Użytkownicy, aby dostać się na drugą stronę, muszą obejść budynek dworca, albo... przejść przez tory.
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Zmiany na złe?

Czytelnik Nowin wskazał na problem, który pojawił się po zmodernizowaniu kilka miesięcy temu stacji w Kuźni Raciborskiej. Chodzi o zagrodzenie końca peronu nr 1 od strony Nędzy. Kiedyś dojście od ulic Gliwickiej i Topolowej wiodło chodnikiem wzdłuż torów, przez mostek nad rzeką i bezproblemowo można było wejść na peron. Obecnie, aby z tego chodnika dostać się na peron nr 2, trzeba obejść budynek dworca na około. Następnie dopiero udać się do schodów i kładką przejść na drugą stronę. – Efekt jest taki. Ludzie, idąc od ulic Topolowej i Gliwickiej na pociąg do Raciborza, przed peronami wchodzą na tory i z torów na peron nr 2 – wskazuje czytelnik. – Kto będzie chodził dookoła? Oczywiście chodzenie po torach jest niedozwolone i niebezpieczne. Czy o to chodziło projektantowi, aby ludzie chodzili po torach? – pyta za pośrednictwem Nowin rybniczanin Dariusz Niżyniec. Sprawą zainteresował się dlatego, że niedaleko mieszka jego siostra oraz kolega, którzy często korzystają z kuźniańskiej stacji kolejowej.

Przejścia, którego dla użytkowników nigdy nie było

O komentarz do problemu zwróciliśmy się do Polskich Kolei Państwowych. – Przejście przy kładce na stacji Kuźnia Raciborska funkcjonowało jako przejście służbowe i było przeznaczone wyłącznie dla pracowników stacji – wyjaśnia Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Podczas modernizacji zadecydowano jednak o jego likwidacji. Rzeczniczka zauważa, że w ramach przebudowy stacji wyremontowano kładkę łącząca perony z budynkiem dworca. Powstały też pochylnie ułatwiające korzystanie ze stacji osobom o ograniczonej mobilności, poprawiono dojścia i oznakowanie.

Katarzyna Głowacka przypomina: bezpieczne przechodzenie przez tory może odbywać się tylko w wyznaczonych i oznakowanych do tego celu miejscach. – Przechodzenie przez tory w miejscach niedozwolonych jest bardzo niebezpieczne i może doprowadzić do tragedii – podkreśla rzeczniczka.

Co zmieniono?

Stacja Kuźnia Raciborska została wyremontowana w ramach inwestycji pn.: „Prace na linii kolejowej E–59 na odcinku Kędzierzyn Koźle – Chałupki (granica Państwa)”, wartej ponad 296 mln zł. Pasażerowie mają do dyspozycji odnowione perony z wiatami, nowym oświetleniem, systemem oznakowania oraz nagłośnieniem. Perony zostały podwyższone, co znacznie ma ułatwiać wsiadanie i wysiadanie z pociągów oraz są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

(mad)