Wpuszczenie w kanał?
Gabriela Lenartowicz z PO uważa dyskusję o kanale Odra – Dunaj za powrót do koncepcji XIX. wiecznych. – Ta koncepcja odnosi się do realiów tamtych czasów – podkreśla i nie kryje wątpliwości „czy są one trafne”.
Według Lenartowicz koncepcje użeglowienia Odry i budowy kanału nie przystają do „współczesnych warunków i kosztów”. – Nikt z przedsiębiorców nie będzie dziś czekał tygodniami czy miesiącami na transport wodny – stwierdziła na swojej konferencji prasowej, w marcu, w biurze poselskim. Podkreśliła tam, że obecnie obowiązują inne niż w XIX w. wymogi dotyczące ochrony środowiska (Lenartowicz jest długoletnim prezesem WFOŚiGW – red.) oraz przeciwpowodziowej.
Zdaniem posłanki o kanale Odra – Dunaj można mówić jedynie na poziomie „bardzo schematycznie omarkowanego pomysłu odnoszącego się do pomysłów naszych przodków”. Za kuriozalne uznaje opinie formułowane przez stowarzyszenie emerytowanych kapitanów żeglugi, które zaproponowało by kanał wykopali górnicy zwalniani z kopalni. – Kojarzy mi się to z angażowaniem jeńców do budowy autostrad – przyznała.
Lenartowicz odniosła się do zdań wygłaszanych w przestrzeni medialnej, gdzie krytykowano prezydenta Raciborza za brak zainteresowania tematem budowy kanału. – Trudno się interesować czymś rzuconym ad hoc. Prezydent Lenk słusznie podnosi aspekt ochrony przeciwpowodziowej. Nie można pozwolić by wstrzymano budowę zbiornika przeciwpowodziowego w imię zmiany jego funkcji – podsumowała posłanka PO.
(ma.w)
Ludzie:
Gabriela Lenartowicz
Poseł na Sejm RP
Komentarze
40 komentarzy
Arteks-Szkoda że ty nie lubisz swojej mamy, akurat nie miał bym nic przeciwko temu aby mieszkać z swoją mamą, świetna osoba to była, chętnie bym z nią na telewizor popatrzył, ale niestety już nie mogę, szkoda że ty nienawidzisz swojej matki, ale pewnie masz ku temu osobiste powody, ja tam akurat swoją mamę kocham. Skoro dla ciebie szacunek dla mamy i kochanie rodziców jest dla ciebie upośledzeniem, to cóż ci mogę poradzić, wniosek nasuwa się taki, że wychowywałeś się w domu dziecka. Na drutach robić nie umiem, ale moja mama świetne swetry na drutach robiła.
@koło - mieszkasz z mamą i oglądasz razem z nią takie seriale jak ten o Hiacyncie... No ale to twój problem. Gorsze od tego jest to, że piszesz od rzeczy w temacie o kanale, a potem się dziwisz jak ludzie uważają cię za upośledzonego... A przecież mógłbyś w tym czasie robić na drutach albo upiec coś na grillu. ;)
Arteks-Ni wiem co ogląda każdy facet, bo mnie w przeciwieństwie do ciebie to płeć męska mnie nie intersuje, ja jestem hetero, więc interesuje mnie wyłącznie płeć rzeńska, od razu widać że nigdy z dziewczyną nie miałeś nic do czynienia. Spróbuj z dziewczyną iść do kina na film, który obydwoje wam się spodoba, zresztą z tobą szkoda gadki na tematach o dziewczynach. Jak byś spędzał czas z laską, to sam byś widział co byś z nią oglądał i jak byś się umiał poświęcać, no ale jak pisałeś, to ciebie interesują faceci a nie dziewczyny, więc trudno ci to wytłumaczyć. Seriale komediowe są właśnie fajne, bo zarówno jedna płeć jak i drugiej to zazwyczaj sprawia to przyjemność, aby oglądać seriale komediowe typu "co ludzie powiedzą" ,Allo, Allo" czy "świat według Bunndych ". Co nie zmienia faktu że ty mi niesamowicie przypominasz tą Hjacentę, dosłownie doskonałym przykładem jesteś, ten serial jest jak by pisany o tobie. A, dodam jeszcze że lubię oglądać bajki, takie jak Wilk i zając, Sąsiedzi, Krecika i Bolek i lolek, moim zdaniem fajne bajki i przypominają mi czasy dziecinstwa, nie widzę w tym nic dziwnego, z filmów typu Rambo czy Terminator, to już wyrosłem, jakoś mnie nudzą nierealistyczne filmy, jak już to wolę jakiś Western. Uważam to za lepsze, niż oglądać jakieś durne seriale miłosne czy jakieś sztuczne schow, typu idol czy tance z gwiazdami, a ty sobie oglądaj co tam chcesz, ja pedałem nie jestem, więc twoje zainteresowania mnie nie interesują, idź na jakąś terapię, leczenie itp, może cię z tego wyciągną i zamiast facetów, to zaczną interesować cię dziewczyny.
Ludzie,jak czytam Wasze wypowiedzi,jak siebie wzajemnie obrzucacie inwektywami,robi mi się niedobrze.Czy do Waszej świadomości jeszcze nie dotarło,że od 45 roku,jesteśmy rządzeni przez państwa ościenne?Przecież,od tego czasu,rządzą naszym krajem złodzieje,hochsztaplerzy i nieudacznicy,których głównym celem jest zapewnić sobie i najbliższym byt,do końca swoich dni.Nikt z tym nie walczy,przeciwnie,My wszyscy to popieramy,oddając na tych niegodziwców swoje głosy.Wracając do wypowiedzi tej (tu nie znajduję określenia na poziom wiedzy tego czegoś),ciśnie się pytanie,czyj interes prezentuje?Tymi wypowiedziami szkodzi Naszemu regionowi.Przecież te koszty budowy kanału,w największej części pokryją Austriacy i Czesi.Mało tego,gdyby doszło do realizacji tego planu,port w Szczecinie miałby pełne ręce roboty.Ale taka sytuacja stoi ością Niemcom,których PO,jest lojalnym żołdakiem.Jeżeli chodzi o sfinansowanie z Naszej strony tej inwestycji,wystarczy o 10%obniżyć dochody wszystkim urzędnikom administracji Państwa.Ale kto to ma zrobić,skoro wszyscy się tam garną,aby ten kraj porwać na kawałki,jak szmatę,i jak najwięcej ukraść dla siebie.Należy pamiętać,że Dunaj jest rzeką żeglowną,i nie tylko przepływa przez Austrię.Jeżeli chodzi o czas dostaw towarów,to jest nowoczesna żegluga śródlądowa,nie tam jakieś spławy drewna przez flisaków,czy wycieczka stateczkiem po kanale Elbląskim.
@koło - każdy facet lubi CanalSport, filmy sensacyjne, Wojnę o tron czy Discovery. Jeśli ty patrzysz w TV na serial dla starszych pań "Co ludzie powiedzą" to znaczy że zachowujesz się trochę jak ciota... ;P
Nie wiem czamu, ale Arteks przypomino mi tą kobietę z serialu :"Co ludzie powiedzą". moim zdaniem idealny przykład "Ardeksa":, czyi typowa "Hiacynta Bukiet , czy wam Arteks ją nie przypomina?
#POdliczamyPO. Internauci przypominają wyskoki poprzedniej ekipy. http://niezalezna.pl/79359-podliczamypo-internauci-przypominaja-wyskoki-poprzedniej-ekipy
O tych słowach nie można zapomnieć... Najmniejszy skrawek, najmniejszy szczątek, który został znaleziony na miejscu katastrofy, wtedy kiedy przekopywano z całą starannością ziemię na miejscu tego wypadku na głębokości ponad jednego metra i przesiewano ją w sposób szczególnie staranny, każdy znaleziony skrawek został przebadany genetycznie". "Z pełną starannością zabezpieczyliśmy wszystkie szczątki, które znaleziono na miejscu wypadku" słowa Ewy Kopacz, których nigdy nie zapomnimy... https://youtu.be/uygxMyC5bEc . Mało kto wie, że pięć i pół roku po katastrofie smoleńskiej, w cieniu wielkich wydarzeń politycznych odbywają się bardzo smutne uroczystości – dochówki szczątków ofiar z 10 kwietnia 2010 r. Właśnie w piątek 30 października odbył się dochówek adm. Andrzeja Karwety, 5 października – gen. Włodzimierza Potasińskiego.
Wcześniej, 9 maja, na Jasnej Górze spoczęły szczątki gen. Andrzeja Błasika. Nie da się opisać dramatu rodzin, które najpierw uczestniczyły w oficjalnych pogrzebach ofiar katastrofy, a w wiele miesięcy lub lat później dowiedziały się, że – wbrew słowom Ewy Kopacz o „przesiewaniu ziemi w Smoleńsku na metr w głąb” i skrupulatnym zabezpieczeniu szczątków – odnajdywano potem fragmenty ciał ich bliskich.
Arteks-Swoją drogą, to bydymy z sobą pisać po ślonsku, skoro tyś ponoć nimaś ukrainiec za buga a jo je twoim zdaniem gorol, to piszymy do siebie po ślonsku, obejrzymy kiery poradzi z nas lepszy, jako, idziesz na taki coś? Nie piszymy do sia po polsku, yno sztyjc bydymy do sia pisać po ślonsku.
Arteks- Od kiedy po ślonsku sie "gada", widać na kilometr żeś gorol totalny, z tobą po ślonsku nie idzie pogodać, boś tyś je gorol z wagonu bydlęcego.Zapewniom cie że się nie "gada cugi" ale godo się cug ty gorolu, a na dworzec godo się bana, ale z toba nie idzie pogodać, bo rzić rozumisz, z tobą trzeba "mówić lub gadać" wy tak to faajnie po kresowiacku naciągacie, co nie arteksie? No to gadaj sobie sam z sobą, mnie nie tesknoo do gadannia z kresowiaaakiemm(pewnie źle twój język pisze, więc mnie popraw). Co ty wiysz o Niemcach? W Niemcach tak jak u nos kożdy mo auto i tym jeździ a ty na cug z króliczoka musisz zapiepszać, a my se autkiem jeżdżymy albo na kole śmigomy, ty niestety nie poradzisz, ale jak to godają, to kożdego szkoda, pies czy małpa też chodzi piechty i żyje.W Breslau już przed wojną były autobany i my szusowali autobaną a twój starzik zapieprzoł furą na żeleźniokach po gnoju, o to tako różnicy między mną a tobą. Szkoda godki gorolu z toba, bo psinco mosz do powiedzynio, ale jak typowy polok to dzistosz, i dzistosz, jak staro baba na torgu a nic do powiedzynio nimosz, jak zaś przudymy do wos to zajść bydziecie dużo dzistać a potym na Rumunio czy Wyngry pitać wiela się do.
@mhl999 - w normalnych międzyludzkich relacjach kretyni nie mają łatwego życia bo są zazwyczaj odsuwani na margines społeczeństwa (nawet przez rodzinę) i lekceważeni. Dlatego internet dla nich staje się "drugim" lepszym życiem. ;|
@koło - ale przecież poglądy na życie masz rodem ze wschodu, a nie z zachodu! Nie doceniasz architektury poniemieckich miast. Nie cenisz kultury komunikacyjnej Niemiec, która polega do dzisiaj na zasadzie "kolej w każdym mieście i miasteczku", nie cenisz górnictwa które budowało potęgę ekonomiczną regionu i dwóch krajów. Bardzo często używasz wulgaryzmów jak jakaś patologia przy samogonie, jesteś antymiejski co w Niemczech byłoby niezrozumiałe - taki kresowy wiochmen przez ciebie przemawia. Pisałeś po śląsku jak jakiś dyslektyk - nawet nie wiedziałeś, że na Śląsku na pociągi się gada cugi - nie masz tożsamości, wstydzisz się za swoją miejscowość, a twoim znakiem rozpoznawczym jest zawiść. Ślązacy tak nie postępują - więc nie podszywaj się pod nich. A co do kolei to nawet nie wiesz, że poza PKP jeżdżą po torach prywatni przewoźnicy. To po co w ogóle durna owco zabierasz głos w dyskusji skoro obecnie prywatni przewoźnicy kolejowi przewożą aż 45% wszystkich ładunków w Polsce(!) a w Rybniku swój największy w Polsce oddział ma Deutsche Bahn Schenker - największa konkurencja dla PKP Cargo.
mhl999- co Ty piszesz za bzdury? Podaj konkretnie skąd masz dane, jakiś link, motasz się w procentach sam nie wiesz w jakich.
Arteksie, boli mnie twoje chamstwo w twoim pierwszym komentarzu, boli mnie to że nie masz argumentów a jesteś zwykłym gorolskim chamem, niestety wy gorole, co nie posiadacie niczego na własność, nie macie swojej ziemi, jesteście tylko przejazdem, to właśnie jesteście chamami, wracaj gorolu na wschód swoim pociągiem. Nie nadajesz się żyć wśród ludzi, ciebie idzie masakrować, niszczyć cię argumentami, ludzie dają ci minusy, a ty jak kompletny debil masz zero poczucia wstydu, wręcz przeciwnie, jesteś dumny z tego że mieszkasz w komunistycznym, betonowym bloku,gdzie ludzie uciekają i budują sobie domy, jak byś mieszkał w chlewie z świniami, pewnie też byś się tym szczycił. Nie rozumiem goroli, tym bardziej gorolskich chamów, widocznie jesteśmy inną rasą, ty masz korzenie na wschodzie a ja mam pochodzenie Niemieckie, widać kultura, inteligencja i zapewne inne rzeczy nas różnią.
mhl999-Nie wiem gdzie masz tych prywatnych przewoźników, na torach króluje PKP Cargo, Intercity albo koleje regionale(u nas ślonskie). Powtarzam ci sprawdzone informacje, że firma chciała wywozić kamień z Pszowa, zadeklarowała remont torowiska i swój tabór, czysta kasa dla PKP bez problemów, ale się nie dogadali, stan Tirów też pokazuje jaki udział w transporcie ma PKP, wozi głównie węgiel. Takie są fakty, trudno aby sobie "Kowalski" kupił pociąg i sobie nim podróżował, bo nie dość że sparaliżowało by to drogi żelazne, to po prostu finasowo niewydolne, natomiast droga wodna jak najbardziej, dziś już jacht kupisz za małe pieniądze, wystarczy ci 100 czy 200 tys i już masz jacht, bo jakcht kosztuje już tyle ile auto, więc przeciętnego kowalskiego na taki luksus było by stać, w takim jachcie umiesz sobie mieszkać i żyć jak król Fakty sa takie, że kolej jest a ludzie jeżdżą autami a główny transport to TIRy, zobacz jakie jest zapotrzebowanie na kierowców C+E, a zobacz czy ktoś szuka maszenistów(mechaników).
@koło - zabolało cię? Trudno, może nauczy cię to trochę forumowego obycia... Wiem, że jesteś ograniczony i nie dorównasz nigdy kreatywnością i językiem innym. Ale przynajmniej weź przykład z "dresiarza" jak mnie określiłeś, że nie używam jak ty wulgaryzmów i w wypowiedziach nie hejtuję żadnych osób tak jak ty to często robisz obrażając tak pojedyncze osoby jak i całe grupy zawodowe czy społeczne... Naprawdę nikt o zdrowych zmysłach nie wypisywałby takich głupot jak ty stąd moja koncepcja, że musisz być ograniczony i z tego tytułu możesz mieć rentę. Normalny człowiek potrafi widzieć dwie strony monety czy odnaleźć się w przeróżnych sytuacjach i miejscach. Człowiek ograniczony ogląda świat w sposób wybiórczy, okaleczony. Auta są dobre ale jak widzisz nie wyeliminowały wcześniejszego wynalazku - pociągów. Ba... w zagranicznych aglomeracjach i miastach które np. rozpropagowały tak lubiany przez ciebie rower - rozpropagowały też na nowo pociągi, a na naszym wspólnym Śląsku przewożą 16 mln osób. A miejscowości bez kolei jak Pszów czy Jastrzębie jest tylko kilka... Co do kanału to też zaskoczony że Rybnik mógłby mieć swój? :D Nie sądzę aby to powstało ale obecna partia ma wiele zaściankowych pomysłów wracających Polskę do czasów średniowiecza. Wcale się nie zdziwię gdy powstanie i będziemy kiedyś miastem portowym. :)
@ren - o czym chcesz dyskutować? sięgnij po dane z lat poprzednich a nie tylko z 2015 to może zrozumiesz. poza tym różnica jest na poziomie 2%, co tak naprawdę nie ma większego znaczenia ponieważ transport rzeczny nie jest i wiodącym transportem w niemczech.
@koło - albo to ja jestem idiotą albo ty niespełna rozumu. droga wodna publiczna? mnie się wydaja, że prawnie będzie to uregulowane - kto i na jakich zasadach może się poruszać po szlakach wodnych. tak samo masz z szlakami kolejowymi jak i drogowymi. wynajmij sobie kiedyś pociąg na 500 osób i autokary - możesz się zdziwić jeśli chodzi o ceny. daruj sobie wycieczki po angli. najpierw to ludzie muszą zarabiać na poziomie. póki co spora grupa Polaków nie mieści się w progach średniej krajowej. na szlakach kolejowych działają prywatni przewoźnicy i całkiem dobrze sobie radzą.
Arteks-Gościu, pracuję po 10 godzin, abyś ty miał na swoja rentę, więc już odpuść tego swojego chamstwa , bo szkoda że nie zauważasz że sam przesadzasz w swoim chamstwie, wszystko ma swoje granice, nie ja ci kalectwo dałem, więc się ciesz że masz rentę.
Arteks-Jestem za tym aby był kanał Odra-Wisła, niestety ty jako nierodowity Rybniczam a jedynie tymczasowo, to nie znasz Rybnika, my uważamy rzekę Rudę za najlepszą na spływy kajakowe, piękna rzeka, została uznana za najpiękniejszą i słusznie, szczególnie polecana na rodzinne spływy kajakowe czy też pontonowe, jest malownicza, urocza i płytka, więc dzieci się nie utopią, oczywiście ty jako że nie umiesz korzystać z tego typu atrakcji(jesteś inwalidą) to też da ciebie wszelkie rzeczy są bez znaczenia, bo i tak jesteś przykuty do wózka. Co do koleii, to nie wiem kto z niej korzysta, dziś ludzie naprawdę maja auta, wiem że dla ciebie to nie do pojęcia, bo ty żyjesz w innym świecie, ale mają dziś naprawdę ludzie dobre auta i nimi jeżdżą, co widać po drogach, takie są fakty. Zobacz ile tirów stoii pod kopalniami, zastanów się czemu wolą tiry do koleii. Szkoda gadki z tobą, ty jesteś chamem, zwykłem chamem w dresie z pod bloku , co udowadniasz na każdym kroku, wszyscy umieją się nie zgodzić z argumentami z sobą, ale wszyscy w tym temacie umieją dyskutować bez obrażania siebie, ty niestety tego nie umiesz, twój pierwszy post musiał być oczywiście wulgarny, hejterski i w twoim stylu, czyli typowego dresiarza-blokersa z rodziny patologicznej, gdzie o twoich rodzicach nawet nie chce myśleć kim są, skoro ty taki chamski jesteś.
@koło - podczas kiedy normalni ludzie będą jutro w pracy, a ty będziesz się nudził w domu zerknij na jak w Warszawie polecają sobie wzorce z holenderskich stacji gdzie barki może służą do przewozu jakichś towarów ale do przewozu ludzi na krótkie odległości jest rower, na średnie autobus, a na dłuższe pociąg. Na każdym dworcu można spotkać parkingi rowerowe. Ja spotkałem się z tym w krajach alpejskich czy chociażby Czechach. :) http://www.zm.org.pl/?a=parking_rowerowy_dw_wschodni-11c
@koło - zazwyczaj osoby które mają jakieś urojenia - zarzucają je innym. Wcale bym się nie dziwił gdyby to twoi rodzice przybyli z Ukrainy. Prawdziwi Ślązacy są przyzwyczajeni do nowoczesności i czują sentyment do niemieckiej sztuki inżynieryjnej, a ta wiąże się z potęgą przemysłową, architektoniczną i właśnie transportową jaka pozostała na Śląsku. Jeśli nie doceniasz tak ważnej dla Śląska kolei - musisz
być potomkiem rusów. I nie pouczaj mnie co pisać bo w moim tekście są same fakty - w twoich bajdy o czyimś pochodzeniu. Kolej obojętnie czy droga czy nie - w niektórych branżach jak np. energetyka, górnictwo czy hutnictwo nadal obsługuje 99-100% dostaw. Tylko w Rybniku kolej daje ludziom ok. 3000 miejsc pracy czyli niewiele mniej ile zatrudnia duża kopalnia. Kompania Węglowa kilka lat temu potworzyła w całej Polsce składy firmowe gdzie węgiel dowożony jest koleją. Dzięki temu nie ma już kolejek ciężarówek pod kopalniami, bo nikomu z daleka nie opłaca się wozić go ciężarówkami, a drogi w Rybniku czy Radlinie są mniej obciążone. A jeśli chodzi o wożenie ludzi to tylko nasze Koleje Śląskie rocznie przewożą ok. 16 mln pasażerów. Czyli niektórzy wolą pociąg i całe szczęście bo cała Europa pojęła już dawno, że kolej jest najbardziej ekologiczna i najbardziej alternatywna wobec inwazyjnego i przestrzennochłonnego transportu drogowego. A to, że nie dojeżdżają do Pszowa i Pszowskich Dołów to się nie dziw bo to kot na ogonie stracił hehe... Dzisiaj w każdym miejscu kontynentu miasto bez pociągów uważane jest za totalne zadupie. A co do kanału zaś ci się podniesie ciśnienie, że planowany jest kanał Odra-Wisła biegnący przez płn. dzielnice Rybnika. :D http://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,rzad-chce-polaczyc-odre-z-wisla-co-to-oznacza-dla-naszego-regionu-,wia5-3273-29746.html Po przeczytaniu tego pewnie nie zaśniesz hehe
mhl999-Ciebie barki kojarzą sie z monopolem z PRLu, różnica między droga szynową a wodną, jest taka, że droga wodna może być publiczna a droga szynowa jest monopolem. Ogólnie dziś kolej masz, masz kolej pasażerską i towarową ale firmy i ludzie wolą prywatne środki transportu, bo są po prostu dużo tańsze. Kolej jest mega droga, po prostu się nie opłaca, zarówno w transporcie jak i w przewozach pasażerskich, autobus taniej wychodzi niż pociąg. Natomiast wracając do drogi wodnej, to będąc w Anglii, to tam ludzie masowo uprawiają turystykę tego rodzaju, barka czy też jacht jeden za drugim płynoł, tam ludzie w tym mieszkają, to są ich domy, zarabiają na tym, były całe przystanie, wyporzyczalnie itp. Ludzie transportowali na barkach piasek, żwiry czy jakieś materiały, nie były to takie barki jak u nas, czyli że kilka tysięcy ton transportowała, tylko były to zazwyczaj małe barki. Skoro tarnsport był prywatny, to znaczy że musiało im się opłacać. Na tym polega różnica, otóż kolej jest państwowa, wiec zawsze będzie na dnie, gdyby ją sprywatyzować to inna rozmowa, natomiast drogi wodne idzie tworzyć, bo tam prywatny transport nie robi problemu, taniej kupić sobie barkę czy jacht i zrobić patent na sternika, niż dogadać się z koleją. Prosty przykład, firma co wywozi kamień z Pszowskiej hołdy, to chciała sie dogadać z koleją, bo tory prowadzą do ich zakładu, ale im się nie udało i wożą kamień Tirami, po prostu to jest firma państwowa i z nimi dogadać się nie da, dlatego też tiry jak na razie rządzą.
Drugi nokaut, otóż w PL kolej jest, jest ona niestety państwowa, dzięki temu że jest państwowa to jest mega droga i transport przejeły TIRy autokary i busy, kolej poległa, takie są fakty, a tak naprawdę to po prostu zwykłe auto u ludzi zastąpiło kolej(tak wiem, ty jesteś bez auta więc auto dla ciebie niedostępne, ale to nie moja wina) Trzecia sprawa, kanały wodne, to nie tylko transort ale to także turystyka, wiem że nigdy na zachodzie nie byłeś, twój cały i jedyny świat to Rybnik, gdzie jak na razie zwiedziłeś swoje osiedle i rynek, za 20 lat może zwiedzisz resztki rybnika, natomiast w takiej Anglii, to ludzie mieszkają w jachtach, barkach i podróżują sobie po Anglii i niektórzy na tym zarabiają(dla ciebie pojęcie obce zapewne), więc jak widzisz, to twoja kolej istnieje, ale społeczeństwo woli auta a transport wybiera TIRy zamiast koleii, takie są fakty.
Arteks -Zoabcz człowiwku, killu ludzi dyskutuje ma inne zdanie i wymieniają sie na argumenty, nagle pojawiasz sie ty, od razu wali wsiokiem z Ukrainy, robisz z siebie nie tylko pośmiewisko ale walisz chamstwem i smrodem na kilometry, wiadać że z wsi Ukraińskiej, nie przeszkadZało by mi to, ale niestety obrażasz ludzi tutejszych, tych którzy tu mają korzenie, ty jestes z Ukrainy a obrażasz ludzi z tej ziemi, zauważ że my swoi dyskutujemy a ty się wtrącasz po przez obrazanie rodowitych Ślonzoków, dobrze ci radza, bier ta skrzynka z desek i wracej na Ukraina, to nic dobrgo cię nie spotko.Niezwykle trudno i cieżko rozmawia sie z hamem-gorolem, jakim ty niewątpliwie jesteś, przypomina to twoją przygodę z Ślonskiem, kiedy to twój starzik z Ukrainy przyjechał tu w bydlęcym wagonie, to są twoje korzenie, pewnie stąd ten twój syntement do koleii, jak by kolej, to z Ukrainy cię tu nie przywiozła, to twoje korzenie by tu nie dojechały. A teraz pozwól że tradycyjnię cię znokałtuję. Po pierwsze, nie da się w pszowie wybudować domu z dala od cywilizacji i domostw, bo pszów zbyt mały a tam gdzie by się dało, to są pola rolne a nie budowalne, no ale co ty możesz wiedzieć o działkach, skoro żebrzesz pod biedronką na piwo, co ty więc możesz wiedzieć o majątkach? Ty nawet nie wiesz że są działki inwestycyjne, rekreacyjne rolne czy budowlane, bo skąd wsiok z króliczoka taki jak ty może to wiedzieć?
@koło - twoja głupota jest powszechna, obecna w każdej twojej wypowiedzi. Więc nie dziwią mnie bzdury wypisywane na temat kanału który nigdy nie powstanie. Mieszkasz z dala od ludzi, od cywilizacji i stąd takie poglądy odstające od XXI wieku... Kolej do Pszowa nie dojeżdża "więc jest według ciebie reliktem komunizmu". Ciekawe bo bez niej nie obywa się żaden szanujący się zakład a w ruchu pasażerskim, żadne szanujące się miasto. W całej bogatej Europie kolej święci od kilkunastu lat całkowity renesans, a najlepsze koleje Europy czyli niemieckie DB notują co roku wzrost przewozów pasażerów. Wiejski debilu jak sobie wyobrażasz wożenie barkami czegokolwiek - czy przez doprowadzenie kanału do każdej kopalni, elektrowni, huty, koksowni i zakładów cementowych? I tak kolej by musiała to dowieźć do portu, a następnie trzebaby przeładowywać to dopiero na barki. W okresie kiedy jest za mało lub za dużo wody - nie da się prowadzić ruchu barek, tak samo jeśli woda zamarza zimą. Generalnie transport wodny to relikt średniowiecza. Jeśli już jest infrastruktura to można ją wykorzystywać ale jeśli jej nie ma to budowa od nowa jest kompletnie bez sensu. Kolej to najlepsze i najtańsze narzędzie jakie wymyślono w wywozie dużej ilości ciężkich ładunków. I najbardziej bezpieczne i ekonomiczne. EU chce aby do 2030 roku zwiększyć udziały przewozu koleją przynajmniej dwukrotnie do obecnego stanu. :)
Napisałeś: "wykorzystują żeglugę na poziomie 10-15%" W moim tekście jest napisane:" W transporcie towarowym udział żeglugi śródlądowej w obsłudze przewozów wynosi 13,1 %" Jeżeli nie widzisz różnicy, wybacz ale nie ma sensu z Tobą dyskutować. No chyba że podasz link skąd te dane masz że wykorzystują tabor rzeczny w 10-15%.
i co napisano wg ciebie w ostatnim zdaniu?
mhl999- Podaj źródło skąd takie dane, jeśli oparłeś to na takim tekście to gratuluję czytania ze zrozumieniem. "Żegluga ma ogromny udział w przewozach towarowych RFN. Sztandarowym przykładem tego jest ponad 60-proc. udział żeglugi śródlądowej w przewozach transgranicznych między Niemcami a Holandią. W transporcie towarowym udział żeglugi śródlądowej w obsłudze przewozów wynosi 13,1 %, i jest to niewiele mniej niż udział kolei (14,7 % rynku)". Oficjalne dane z 2015 r.
@ren - niemcy wykorzystują żeglugę na poziomie 10-15% także kiepsko trafiłeś. na podobnym poziomie wykorzystują kolej. gdzie zatem podziała się reszta? jakie są jeszcze alternatywy poza lotniczym i drogowym transportem, z czego ten pierwszy na ogół do tanich nie należy. z pewnością są towary (przemysł przy sprawnej logistyce), które taniej będzie transportować rzekami, ale do tego najpierw trzeba dojść. lata zaniedbań zrobiły swoje. rzecz jasna można to odbudować ale prędzej czy później należy zapytać o efekt ekonomiczny.
Kol, koło niejaki mhl999 twierdzi że Niemcy, Francuzi, Holendrzy, Chińczycy, itd. to głupcy ekonomiczni, no brawo, Gabriela Lenartowicz to potwierdza, z tego wynika że nie dorośliśmy do XIX. Przepraszam taki mamy klimat.
@koło - szacunkowa wartość tej inwestycji może sięgnąć do 100mld zł (w skali kraju - wszystkie szlaki wodne). dla kogo to będzie robione - dla niemców? bo czym mają niby polskie jednoski pływać? sprzętem co ma po 100lat? wyobraź sobie, że ktoś podpisze kontrakt na rok, dwa, trzy na wiśle, której poziom wody czasem potrafi zaskoczyć. co się stanie z takim przedsiębiorstwem? transport kolejowy jest niewiele mniej efektywny ale dużo szybszy. paradoksalnie zapewnia chyba więcej miejsc pracy po zakończeniu inwestycji. choć głowy sobie nie dam uciąć. transport rzeczny ma sens, ale przy ogromnej masie towaru do przewiezienia z punktu a do b. kiedy punktów docelowych jest więcej to koszty rosną.
Swoją drogą nie słyszałem aby ktokolwiek mówił że transport rzeczny to przeżytek, każdy kraj, który ma takie możliwości to dba o drogi wodne, bo jak ktoś już napisał w tym temacie, to jest to najtańszy transport a tani transport to skarb. W Holandii na przykład firmy prywatne za darmo czyszczą rzeki i kanały, w zamian mogą zabrać sobie piasek i żwir z tych rzek i jak widać każdemu się opłaca. A żeby było śmieszniej, to główny drogowy transport Holendra to koło(rower), ale pewnie w PL by sobie pomyśleli że Holender taki biedny, że nawet na auto go nie stać i musi na kole byndalować, dla pani poseł to pewnie przeżytek,,,,,
mhl999-Pozwól że przypomnę ci naukę z czasów szkolnych na fizyce. Otóż według fizyki, to transport kołowy ciężki, czyli tzw TIR, to zużycie energii jest nawiększe, bo aż 4 jednostki, bo jest ogromne tarcie pomiędzy gumą a asfaltem, na drugim miejscu jest kolej, kolej zużywa jedynie 2 jednostki, bo tarcie metal o metal jest dużo mniejsze, Barka zużywa najmniej energii, bo jedynie 0,5, a rower zużywa 0,2 energii. Więc nie wiem czemu chcesz inwestować w kolej, która zużywa dużo więcej energii, po za tym to komunistyczny relikt, bo w rękach państwowych, dlatego też kolej pasażerska wozi głównie powietrze a pociągi towarowe są okradane, bo sokiści dostają swoją dolę i interes się kręci, polecam film z Nędzy, jak złodzieje wcale się sokistów nie przestraszyli i chcieli się z nimi przywitać jak z dobrymi kolegami.A tam gdzie jest żegluga śródlądowa, to kwitnie biznes transportowy prywatny, jedź do Anglii i zobacz ile małych barek tam pływa i zarabiają na chleb po przez tego typu transport, do tego kwitnie tam turystyka, bo to i też jachty. Co do pani poseł to szkoda słów, bo nie wiadomo jak taki bełkot skomentować, ogólnie można by powiedzieć że dla pani wszystko co było w XIX wieku to przeżytek....czyli auto, motocykl, elektrczność, kanalizacje czy wodociągi, przecież to przeżytek, po co więc to budować?
@mhl999 tym razem wpisałeś się w krąg " ekspertów " POpierdol.ów gyniuś vel zezem masz prawo twój wybór
Pani poseł wpisuje się w krytykę totalnej opozycji, czyli nie podoba jej się wszystko co robi nowy rząd. To dopiero zachowanie sprzed epoki i bez perspektyw. Kanał rzeczny to same korzyści zaś pani skupia się na jakiś pogłoskach o więźniach i długości oczekiwania na paczki. To niepoważna demagogia i tylko głupi to kupi. Wystarczy wymienić korzyści jakie miałoby z kanału i transportu wodnego Rafako, oraz ile powstałoby nowych miejsc pracy... Jako poseł naszej ziemi, tak samo jak prezydent i inni, powinna pani wspierać wszelkie działania na rzecz rozwoju regionu. Jeśli woli być pani tylko sabotażystką, to jako poseł jest pani nam zbędna. Proszę dalej się bawić w polityczną przepychankę, widocznie to pani przeznaczenie, ale wyborcy to zapamiętają, tak jak ocenili kudłatego.
mhl999 Kolego nowy szlak jedwabny to inna bajka. "Ważną rolę w transporcie odgrywa żegluga śródlądowa (głównie w dorzeczu Jangcy i Xi Jiang) i kabotażowa. Długość dróg wodnych wynosi 121 557 km." Nawet Chiny biją nas na głowę w transporcie rzecznym. Jak mamy takich, za przeproszeniem "ekspertów, polityków" jak Ta Pani, to będziemy rezerwatem przyrody, taniej siły roboczej w Europie. Transport (tani) to krwiobieg państwa, gospodarki, wiedzieli już o tym starożytni.
@ren - lepiej te miliardy przeznaczyć na rozwój kolei. Równie dobrze możesz zapytać dlaczego inwestuje się w połączenie kolejowe z chinami przecież jest droga morska.
Takich faktów nie zakrzyczy nawet wraża propaganda pisoli :
http://pikio.pl/zagraniczni-inwestorzy-uciekaja-z-polski-w-lutym-zniknelo-173-mld-zlotych/
jak zwykle PO mato.stwo robi kontra !
Dlaczego żegluga działa , w Niemczech ,Holandii Francji? ,cały czas to funkcjonuje - więc chyba nie ekonomia jest temu winna, tylko głupota naszych genialnych polityków! Boże chroń nas przed takimi ekspertami, jak owa Pani!