Z Wodzisławia do Warszawy i Pragi pojedziemy Intercity
PKP Polskie Linie Kolejowe podały już nowy rozkład jazdy - szykują się atrakcyjne połączenia z Wodzisławia Śląskiego.
13 grudnia wejdzie w życie nowy rozkład jazdy pociągów. Wśród objętych nim stacji są również Wodzisław Śląski czy Radlin, na razie praktycznie wyłączone z ruchu z powodu trwającej modernizacji torów. Jeśli jednak przebudowa zakończy się terminowo, pasażerowie będą mogli skorzystać z kilku ciekawych połączeń. Pierwszy raz w historii z Wodzisławia będzie można pojechać bezpośrednio pociągiem Intercity Eurocity do Warszawy czy Ekspres Intercity do Pragi. Do stolicy naszego kraju codziennie odchodzić będą trzy składy, a podróż do stacji Warszawa Centralna zajmie około 3 godz. 30 min. Do Pragi chodzić będą codziennie dwa składy, cel osiągną po około 4 godz. 20 min. Faktem staną się bezpośrednie połączenia do Bohumina - w tym dwa Kolei Śląskich i dwa ekspresy. Do Bohumina zajedziemy w 20 minut. Codziennie trzema ekspresami dotrzemy do Ostrawy. Wrócą połączenia do Chałupek. Pasażerowie będą mieć do dyspozycji 11 połączeń - w tym 8 Kolei Śląskich i trzy Intercity. Stację Chałupki osiągniemy pociągiem osobowym po 20 minutach, ekspresem dotrzemy w kwadrans. Do Rybnika odchodzić będzie 12 składów. Osobowym Kolei Śląskich dojedziemy tam w około 18 minut, Intercity po około 14 minutach. Dziewięć składów kursować będzie do Katowic. Pociągiem przyspieszonym Wladislavia dotrzemy do stolicy województwa w 1 godz. 11 min, osobowym pojedziemy około 10 min. dłużej, Intercity około 58 min.
ZOBACZ ROZKŁAD JAZDY:
Pobierz WODZISLAW_SLASKI_Odjazdy.pdfKomentarze
41 komentarzy
Dzisiaj można było już skorzystać z nowego peronu w Wodzisławiu Radlinie. Pociągi dojeżdżają do tego przystanku już po nowym torze.
kolejna klapa będzie już niebawem, gdy okaże się, że jadą Intercity, ale biletu w Wodzisławiu nie kupisz, do tego w środku zimy poczekalnia będzie zamknięta, choć budynek miejski już :D
@mhl999 - może jechać nawet przez Jastrzębie - z koleją nie będzie miał żadnych szans tym bardziej że dla wielu Wodzisławiem jazda pociągiem to może być "atrakcja" po tak długiej przerwie bo tak naprawdę po raz pierwszy od 3 lat Wodzisław uzyska sensowny rozkład pociągów i dobre połączenia do Katowic.
drabas i 2 godziny do katowic? faktem jest, że drabas popełnia błąd jadąc przez rybnik :P nie wiem czy nie lepszy byłby przystanek na wilchwach, na osiedlu co pomogłoby dopełnić autobus mieszkańcami skrzyszowa czy mszany. w rybniku i tak mało kto wsiada/wysiada, poza tym to niepotrzebne wydłużenie czasu przejazdu. z wilchw kierunek autostrada i w godzinę jesteś w katowicach. zauważ, że identyczny problem mogą mieć busiarze jeżdżący na trasie rybnik-katowice wszak całkiem sporo tego w rybniku jeździ.
@mhl999 - zgoda ale najpierw musi być dobra oferta kolejowa. Natomiast Drabas sam zlikwiduje kursy z Wodzisławia do Katowic bo kto się będzie chciał telepotać dwie godziny tymi zacofanymi karawanami w sytuacji kiedy można jechać znacznie szybciej wygodnym pociągiem?
dobrą alternatywą powinno być polikwidowanie wszelkich połączeń autobusowych, które połączone są koleją. w radlinie II osoba na wózku nie powinna mieć większego problemu z wjechaniem na peron. dokładnie się jednak nie przyglądałem, bo ciekawi mnie czy będą mogły się minąć 2 wózki ze sobą.
Brawo! Na to nie tylko ja czekałem. W końcu normalna siatka połączeń. Życzę wszystkim spółkom jeżdżącym po torach jak najwięcej pasażerów i aby nowo powstałe szlaki były alternatywą do samochodów, czy autobusów. Nowe stacje wyglądają pięknie, ale... nie wiem, czy ktoś oglądał, a tym bardziej zastanawiał się w projektujących jak mają z jednego na drugi peron przejść osoby z wózkiem dziecięcym lub na wózku. Czy w tym kraju ktokolwiek kiedyś nauczy się myśleć racjonalnie? Przecież szkoły wyższe uczą ludzi - młodzież na inteligentnych ludzi, co powinno przełożyć się na wykonanie, czy też szkoły wyższe są od kasowania pieniędzy byleby statystyka się zgadzała? Dlaczego nikt nie pomyśli, że osoba niepełnosprawna, czy rodzina z wózkiem dziecięcym nie będzie wchodziła po 60 schodach na mosty, aby zejść za moment z niego też 60 schodków. Ludzie! Błagam obudzicie się z letargu. Wszędzie się słyszy Europa, Europa, a myślenie i wykonanie gorzej niż na wschodzie.
Planowo na pociągach EIC mają jeździć lokomotywy EP09. Pamiętajmy, że po otwarciu szlaku, powinny też się pojawiać pociągi z KŚ i IC zapoznające się ze szlakiem.
Czapajew w Wodzisławiu do tego Epoka i Husarz od Grudnia ... :)
nowe info: wiewióry stwierdziły, że w listopadzie są możliwe przejazdy składów towarowych z Rybnika Towarowego do Chałupek, więc wszystko jeszcze możliwe. Została głowica południowa (już rozpoczęły się prace),przejazd na Bogumińskiej i trakcja. Wkrótce powinien być możliwy wjazd na stacje w Wodzisławiu Śląskim pociągów Kolei Śląskich, trzeba jeszcze dokończyć perony, ale to kwestia paru dni o ile wykonawca wezmie to do serca. Najciekawsze jest jednak to, że w listopadzie powienien znów przez Wodzisław jechać do Chałupek Czapajew, który przetestuje nowe tory ;)
@isobis - moim zdaniem lepsze to niż nic ale zgadzam się że słabo...
W Bohuminie 8.32 powrót 14.29 to troszkę mało na sensowny wypad chociażby w góry. Poszedł mail do KŚ może coś z tym zrobią.
@isobis - z popołudniowego odjeżdżającego po 14.00 z Chałupek będzie połączenie. Natomiast ostatni pociąg z Bohumina do Raciborza będzie skomunikowany w Raciborzu z pociągiem do Katowic p. Rybnik. Niestety do Wodzisławia nie dojedziesz. To duży mankament bo sam liczyłem na jakiś wieczorny pociąg z Bohumina do Katowic. :/ @zxc - pociągi EC na krótkich relacjach? Zapomnij. Będzie się opłacało jechać do Pragi albo do Warszawy ale do Katowic czy Ostrawy kompletna drożyzna.
Z rozkładu wynika , iż poza pociągiem IC brak jest sensownych połączeń z Bohumina do Wodzisławia w godzinach popołudniowych, chyba że ktoś chce czekać 2 godziny w Chałupkach. Także brak dobrej oferty cenowej na tym odcinku może oznaczać brak potoków lokalnych tylko dalekobieżne .
@lsobis słusznie pyta, jak będą wyglądały bilety na Intercity na relacjach przykładowo Wodzisław-Bohumin czy Wodzisław-Katowice lub Rybnik-Katowice. Czy będą możliwości taniej jazdy bez miejscówki "czy będzie jakaś dobra oferta i czy będzie można jechać z Wodzisławia do Rybnika bez miejscówki, bądź z miejscówką w rozsądnej cenie ?" Faktycznie IC będą miały duże znaczenie jeśli będzie możliwość kupienia jakiegoś biletu za rozsądną cenę z Wodzisławia czy Rybnika do Katowic. Wtedy te pociągi za nieco droższą cenę uzupełniały by ofertę Kolei Śląskich.
Sprostowanie: Miasto nie rozliczyło jeszcze finansowo projektu RPR. Również wg stanu na dzień 02-10-2015.
@mhl999 - i to jest smutne że władze Wodzisławia są głośne ale nieskuteczne... Zawalili przystanek Centrum, obiecali centrum przesiadkowe przy starym dworcu i wygląda na to, że nie będzie ani jednego ani drugiego. Myślę że wina leży nie tylko w niekompetencji ale braku ustawienia jakichś priorytetów dla Wodzisławia.
ale wiadomo że nie ma szans teraz na remont i centrum przesiadkowe. Po co je juz teraz tworzyć, dajmy trochę czasu urzędnikom, ja piszę o tym aby na dworcu (nawet w jego obecnym stanie) można było kupić w określonych godzinach bilet, i żeby poczekalnia była otwarta, takie rzeczy można zrobić już w grudniu 2015 bo budynek jest miejski, na centrum przesiadkowe jest czas.
Wg stanu na dzień 28-09-2015 Miasto nie rozliczyło jeszcze dotacji na RPR.
Nie liczcie na władze Wodzisławia Śl. W kwietniu/maju 2014 Kieca mówił, że pieniądze unijne na centrum przesiadkowe przy dworcu PKP Miasto otrzyma w 2015 r., a w 2016 r. centrum to będzie gotowe. A w marcu 2015 r. przyznał, że nie ma na to szans. Dlatego teraz taka cisza wokół tego tematu.
@Arteks - na remont obecnie władza najwyraźniej nie ma pieniędzy. jak wcześniej twierdzono, że kasa jest tak teraz dopiero o nią walczą ;)
@Artur to świetna wiadomość, gdyby w końcu ZKA skończyła się 18 października. Niestety prace z tymi głowicami ciągną się już bardzo długo. Odnośnie kasy sądze że należy utworzyć kasę juz teraz, żeby pasażerowie coraz to bardziej korzystali z kolei i żeby latem był argument że jeździ dużo wodzisławian koleją. Bez kasy nie ma sensu wsiadanie do pociągów intercity w Wodzisławiu, skoro po bilet trzeba jechać do Rybnika.
@zxc - zapytaj władze Wodzisławia jak daleko jest przejęcie dworca i jego remont, utworzenie tam węzła przesiadkowego, a także obiecanej linii autobusowej łączącej dworzec z centrum miasta. Bez tego tworzenie kasy chyba nie ma sensu. :/
Według rozkładu jazdy od 18 października. Byłem dzisiaj na stacji i głowica od strony Rybnika jest praktycznie ukończona. Nie jak wygląda sprawa z podłączeniem urządzeń SRK. No i oczywiście trzeba jeszcze rozwiesić sieć trakcyjną.
Według rozkładu jazdy od 18 października. Byłem dzisiaj na stacji i głowica od strony Rybnika jest praktycznie ukończona. Nie jak wygląda sprawa z podłączeniem urządzeń SRK. No i oczywiście trzeba jeszcze rozwiesić sieć trakcyjną.
@Arteks dlatego trzeba już myśleć aby niepotrzebnej wycieczki do Rybnika uniknąć. Skoro skład zatrzymuje się w Wodzisławiu i to wielki sukces to trzeba kasę otworzyć, choćby na kilka godzin i choćby w zrójnowanym budynku dworca, bo tylko zakup biletu w Wodzisławiu i pociąg z Wodzisławia będą prawdziwym sukcesem, a nie "wycieczka" do Rybnika. @ Artur a jak ma być pomiędzy Towarowym a Rybnikiem? Tam jest chyba 80km/h już teraz, więc IC powinien jechać szybciej niż 13 minut. @Artur czy słyszałeś coś na temat tego kiedy ZKA ma być zlikwidowana i oddany zostanie choć jeden tor i peron na stacji w Wodzisławiu?
@zxc: Na rozkładzie jest 60, ale docelowo nawet od nowego rozkładu, te czasy jazdy mają ulec zmianie, bo dowiedziałem się, że jest długi okres oczekiwania na zmiany jeśli chodzi o prędkości rozkładowe, które wcześniej miały być niższe. Także, jak się uda to już w grudniu, a jak nie to najpóźniej w czerwcu pociągi będą jechały od Towarowego do Wodzisławia 80km/h. Mało tego, prędkość na niektórych odcinkach trasy ma zwiększyć się do 100km/h między Rybnikiem a Chałupkami.
@zxc - lepiej żeby kasa biletowa była także w Wodzisławiu, możliwe że powstanie ale najpierw niech władze miasta wyremontują dworzec bo w tej chwili nie ma za bardzo jest gdzie ją umieścić. Jeśli PKP IC zauważy że w Wodzisławiu wsiada sporo ludzi i konduktorzy "nie wyrabiają" możliwe że uruchomią taką kasę. Poza tym jak już wspomniał Artur - można kupić bilet w necie. Poza sezonem wakacyjnym, okresem przed- i poświątecznym, niedzielami to można śmiało wsiadać w Wodzisławiu i liczyć na wolne miejsce i zakup biletu u konduktora. Ale wtedy kiedy pociągi są pełne - wycieczka do Rybnika po bilet będzie konieczna (lub internet dla tych którzy potrafią).
Skomunikowania w Rybniku na Wrocław i Zakopane są skonstruowane ewidentnie pod pociągi spółki PKP IC. Pytanie jest takie, czy będzie jakaś dobra oferta i czy będzie można jechać z Wodzisławia do Rybnika bez miejscówki , bądź z miejscówką w rozsądnej cenie ? :
Wodzisław 06.24 - Rybnik 06.36
Rybnik 07.26 - Wrocław 10.04
Wodzisław 18.31 - Rybnik 18.44
Rybnik 19.20 - Wrocław 21.50
Wodzisław 10.29 - Rybnik 10.42
Rybnik 11.14 - Zakopane 17.59
Na pociąg 16.51 z Rybnika do Wrocławia brak jakiegokolwiek skomunikowania
Na pociąg 11.13 przyjeżdżający z Wrocławia do Rybnika brak skomunikowania
Wrocław 17.45 - Rybnik 20.19
Rybnik 20.42 - Wodzisław 20.58 pociąg KŚ
Rybnik 21.16 - Wodzisław 21.28 pociąg IC
Zakopane 09.28 - Rybnik 16.50
Rybnik 17.15 - Wodzisław 17.27
bez możliwości zakupu biletu w Wodzisławiu Śląskim będzie to jakaś paranoja, co z tego, że IC pojedzie jeśli po bilet trzeba będzie jechać np. do Rybnika. Urząd Miasta powinien czym prędzej uruchomić kasę biletową choćby tylko tuż przed odjazdami pociągów Intercity tj. 6:00-6:30; 9:00-10:30; 17:00-18:30, nawet w zdewastowanym dworcu, bo brak możliwości zakupu biletów oznaczać będzie po prostu klęskę połączeń IC w Wodzisławiu. @Artur Pomiędzy Rybnikiem i Wodzisławiem nawet IC pojadą 60 km/h wygląda więc na to, że rację mieli ci którzy pisali że będzie 60km/h.
60 minut w 2007/08 się z Wodzisławia do Katowic na pewno nie jechało. Właściwie nie wiem dlaczego osobówki będą jechały 18 minut między Rybnikiem a Wodzisławiem. W 2007 roku po świeżo wyremontowanym torze z vmax 60 km/h osobówki jechały 16 minut. Teraz przy 80 km/h będzie to 18 minut. Wygląda na to, że pojadą z rozkładową 60...
@Arteks nic mi się nie pomyliło bo sam w 2007/2008 jeździłem pociągiem z Wodzisławia do Katowic przed 6 rano- podróż trwała 60 minut. Dopiero potem zaczęło się jeździć po 2 godziny(wstyd!). Co do rozkładu to ja sam jestem zachwycony, w końcu pociągiem na 8 do Rybnika i na 9 do Katowic, a nie Erką albo Drabasem.
Kilka lat temu taka informacja to byłby żart i coś niewiarygodnego... Uważam, że bezpośrednie pociągi z Wodzisławia w świat to rewolucja w komunikacji dalekobieżnej!!! Dla Rybnika też się poprawi ale w Rybniku jednak pojawiały się już różne pociągi międzynarodowe i ekspresowe. Dla Wodzisławia to milowy krok w rozwoju. W dzisiejszych czasach połączenie ze stolicą i to w dodatku szybkie jest czymś bardzo przydatnym i prestiżowym. Wiele miast wojewódzkich może tylko marzyć o szybkich EC do Warszawy. :DDD Super wiadomość i jestem pewien że sporo osób będzie wsiadało w Wodzisławiu do tych pociągów - także z Jastrzębia, Pszowa i okolic. @mPiter coś ci się chyba pomyliło bo 10 lat temu z Katowic do Rybnika pociąg jechał 80-90 minut, a do Wodzisławia 125-135 minut. Natomiast przed remontem linii Rybnik-Wodzisław pociąg do Katowic jechał ok. 80 minut i to był najszybszy rezultat. @inter - uważam, że w Wodzisławiu powinna być czynna kasa biletowa ale najpierw nalezy zrobić porządek z dworcem bo nie wygląda on "zachęcająco". Myślę że te nowe pociągi mogą zdecydowanie pobudzić ruch pasażerski na tej stacji. Nie chcę na razie pobudzać apetytu ale pojawiły się plotki, że PKP IC od rozkładu 2016/17 skieruje wszystkie międzynarodowe pociągi jadące w kierunku Czech i Austrii przez Wodzisław... To na razie plotki ale trzy pociągi to i tak jest już świetna oferta.
Wszystko fajnie ale myślałem że wszystkie składy pojadą do Bohumina i druga sprawa ostatni pociąg do Katowic 18:30 i to Inter City . Jak dla mnie to ten rozkład to minimum rewelacji.
Trzeba jakąś kasę na bilety IC i KŚ załatwić i to szybko, inaczej może być klapa, i likwidacja postoju w Wodzisławiu, skoro najbliższe bilety w Rybniku. Szerzej w poście tutaj: http://www.nowiny.pl/87393-wodzislaw-odciety-od-swiata.html
Aby wybrać się na całodniową wycieczkę do Czech z Wodzisławia będziemy mieli możliwość dojazdu do Bogumina rano z przesiadką w Chałupkach. Martwi mnie natomiast brak wieczornego połączenie Bogumina - Chałupek i Wodzisławia , poza EC gdzie cena za bilet będzie kosmiczna. Ostatni pociąg Bogumin - Racibórz - Katowice powinien mieć skomunikowanie do Wodzisławia z Chałupek . Inna sprawa to brak postulowanego od lat połączenia Racibórz - Chałupki - Wodzisław - Rybnik - Żory - Wisła.
Do Warszawy Centralnej dojedziemy w 3 godziny 30 minut droga redakcjo ;)
Nie chcę być nieuprzejmy ale 1h 11 min do Katowic z Wodzisławia pociągiem przyśpieszonym to dłużej niż przedpotowymi Przewozami Regionalnym za starych czasów kiedy infrastruktura miała się gorzej, wtedy przejazd trwał 60 minut.
Wreszcie jakaś dobra wiadomość. Trzeba by jeszcze mieć konkurencyjne ceny biletów. Na ekspres z Bohumina do Pragi firmy Leo można kupić bilety już od 150 koron (mniej atrakcyjne godziny i dni tygodnia). Czas przejazdu i komfort podobny do Pendolino na tej samej trasie.
swoją drogą jak już dojdzie do tego, że ten rozkład się spełni to trzeba to będzie rozdmuchać, np. wśród Jastrzębian, Raciborzan i w okolicznych gminach, że z Wodzisławia będzie można jechać do Warszawy i Pragi. Jak będzie zainteresowanie to PKP Intercity pewnie na stałe zostawi te połączenia, jak nie będzie to je zwinie. Kolejna sprawa co z biletami, gdzie będzie można kupić bilet do Warszawy czy Pragi? Bo jeśli nie na dworcu lub w pociągu to może być klapa.