środa, 24 kwietnia 2024

imieniny: Aleksandra, Horacego, Grzegorza

RSS

Najpierw projekt, potem wykonanie. PKP ogłosiły ważny przetarg dla stacji Racibórz

04.06.2018 16:00 | 2 komentarze | ż

PKP PLK zapowiadają, że stacja Racibórz po przebudowie będzie wygodniejsza, bardziej funkcjonalna i dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Najpierw projekt, potem wykonanie. PKP ogłosiły ważny przetarg dla stacji Racibórz
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę stacji w Raciborzu. Inwestycja realizowana będzie w ramach prac na linii Kędzierzyn-KoźleChałupki. Celem projektu jest dostosowanie stacji do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania. Planowane są windy, podwyższone perony oraz wyposażenia ważne dla pasażerów: nowe ławki, wiaty i tablice informacyjne.

Zastosowanie nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz wymiana rozjazdów i przebudowa układu torowego ma poprawić przepustowość stacji i przyległych szlaków kolejowych. Planowany termin zakończenia prac projektowych – październik 2019 r. Szacunkowy koszt przygotowania dokumentacji to 4 mln zł.

Prace ruszyły

Aktualnie w ramach modernizacji linii kolejowej z Kędzierzyna do Chałupek prowadzone są prace na odcinkach BierawaNędza oraz Racibórz - Krzyżanowice. Wykonawca wymienił już 10 km torów, remontuje 17 obiektów inżynieryjnych m.in. most na rzece Psina o długości 91 m. Większy poziom bezpieczeństwa zapewnią nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Bezpieczniej ma być również na przejazdach kolejowo-drogowych.

Będzie wygodniej

W ramach tego samego projektu PLK przebudowują stacje w Nędzy i Kuźni Raciborskiej oraz przystanki osobowe w Dziergowicach i Tworkowie. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji 8 odnowionych peronów z wiatami i nowym oświetleniem, systemem oznakowania oraz nagłośnieniem. W czerwcu zostanie zakończony remont peronów na przystanku Dziergowice. Perony będą podwyższone, co znacznie ułatwi wsiadanie do pociągów oraz dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Całkowity koszt  projektu „Prace na linii kolejowej E-59 na odcinku Kędzierzyn Koźle - Chałupki (granica Państwa)", szacowany jest na kwotę 194 mln zł.  Przedsięwzięcie jest finansowane z budżetu państwa.

źródło: PKP PLK, oprac. ż