Nie wiem czy takie grosze, wcześniej była już poruszana ta kwestia, miasto daje 10mln w tym momencie, my z biletów dajemy drugie 10mln. Więc teraz miasto musiało by dać 20mln, jest nas 90tys(niecałe). Przy 20mln wychodzi średnio 222,2 zł na mieszkańca. W Żorach przed darmowymi przejazdami, miasto dawało na komunikacje około 3,6mln, a całkowity koszt wynosił 5,2mln, więc dopłacili tylko 1.6mln, Jastrzębie musi dopłacić ponad 6 razy tyle. Oczywiście nikt nie odczułby tego na własnej skórze, po prostu braknie 10mln na jakiś remont chodników, ulicy, budowę boiska w najgorszym przypadku nie będzie Dni Jastrzębia. Uważam, że w Jastrzębiu sens ekonomiczny i społeczny miało by to tylko wtedy gdy faktycznie służyło by to darmowym przejazdom do pracy, tylko ciężko by to było zaplanować w Jastrzębiu, bo np kursy do strefy ekonomicznej mogły by być darmowe, oczywiście gdyby tam coś jeździło a przede wszystkim gdyby tam były jakieś zakłady pracy... Sprawiedliwie by było gdyby dzieci w szkołach dostawały na kosz miasta bilety miesięczne, oczywiście na podstawie odległości między miejscem zamieszkania a szkołą, lub np wprowadzić 3 darmowe linie, np 101 mogła by być cały dzień darmowa, chociaż to prawdopodobnie najbardziej rentowna linia, d tego darmowy autobus szkolny i jeszcze jakaś linia, np do pawłowic. Spójrzcie na rozkład w Żorach co ile jeżdżą autobusy, w jakich godzinach i w jakie miejsca, bo może się okazać że duża część ludzi nich nie korzysta by by nie dotarła na miejsce/czas pracy.
Napisany przez ~a, 21.09.2013 19:40
Najnowsze komentarze