Bardzo wątpliwe aby Nowiny zainteresowały się tematem dlaczego kopalnie żwiru nie korzystają z linii kolejowej? Dlaczego hałda w Pszowie jest wożona do Bukowa ciężarówkami, dlaczego Elektrociepłownia Anna w Pszowie nie może korzystać z kolei. Przecież pszowska hałda i elektrociepłownia uratowałyby kolej w Pszowie! Jest o co walczyć! Kopalnie żwiru zaś powinny mieć swoją bocznicę w Bukowie oraz w Syryni i Brzeziu, nawet z wyjazdem wyłącznie w kierunku Olzy jeśli przez drogę Racibórz-Pszczyna wyjazd na Markowice jest niemożliwy. Bardzo ciekawym wątkiem jest natomiast sprawa zamknięcia linii kolejowej. Otóż do 2012 r. linia była sprawna i pociągi nią jeździły (nawet jechał pociąg z pasażerami) aż tu nagle PKP PLK zamknęła szlak bo podobno po zamknięciu KWK Anna nikt nim nie chciał jeździć (zapomnieli o hałdzie w Pszowie, o elektrociepłowi, o kopalniach żwiru, o Gwarexie, o Ceramocie?). PKP PLK szukała na szybko wymówki, a samorządowcy z gmin nad linią dali ciała.
Napisany przez expert, 02.02.2016 08:01
Najnowsze komentarze