Spokojnie, spokojnie. Może ustalmy w końcu fakty. Według przecieków: http://infokolej.pl/download.php?id=7810 z Wodzisławia Koleje Ślaskie mają uruchomić 1 pociąg bezpośredni do Katowic i 10 połączeń z wygodną przesiadką w Rybniku: 5 do Rybnika, 2 do Pszczyny i 3 do Czechowic - Dziedzic, razem 11 par pociągów w porównaniu do 7 obecnie. Jaka marginalizacja Wodzisławia? O ponad 50% więcej pociągów niż dotychczas! Nieprawdą jest, że nie będzie połączeń między Bohuminem i Chałupkami. Wprost przeciwnie, zamiast 1 połączenia z Bohumina jak obecnie, ma być aż 7! 4 do Raciborza i 3 do Kędzierzyna. Faktycznie przewozy na odcinku Chałupki - Wodzisław przy obecnej prędkości nie mają żadnego sensu i prawie nikt z nich korzysta. Według badań sprzed roku dobowa wymiana pasażerska na poszczególnych przystankach wynosiła: Czyżowice: 34 Bełsznica: 51 Olza: 44 Rudyszwałd: 10 Chałupki: 60 Razem: 199, czyli dziennie z tego odcinka linii korzysta 100 osób (dzielimy przez 2, bo zazwyczja ktoś rano jedzie i popołudniu wraca, więc jest liczony dwukrotnie). Taniej byłoby te 100 osób wozić taksówkami niż pociągami. Co do linii Rybnik - Pszczyna, to mimo niskiej prędkości, jednak po likwidacji przystanku Gotardowice, z którego nikt nie korzysta, czas jazdy między Żorami i Rybnikiem będzie konkurencyjny wobec autobusu.
Napisany przez ~ted1, 20.09.2012 18:08
Najnowsze komentarze