Sobota, 20 kwietnia 2024

imieniny: Agnieszki, Czesława, Amalii

RSS

W galeriach handlowych jest już więcej klientów więcej niż przed pandemią

20.05.2022 09:54 | 0 komentarzy | d

W kwietniu br. odwiedzalność centrów handlowych była o 2,5 proc. wyższa niż w kwietniu 2019 r. Obroty w marcu 2022 r. były wyższe o 1,1 proc. niż w marcu 2019 r. Umacnia się trend powrotu klientów do centrów handlowych - ocenia Polska Rada Centrów Handlowych.

W galeriach handlowych jest już więcej klientów więcej niż przed pandemią
Zdjęcie poglądowe
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

"Najnowsze dane o obrotach i odwiedzalności centrów handlowych w Polsce pokazują, że wyniki przebiły poziomy sprzed pandemii" - poinformowała w czwartek Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH).

Odwiedzalność liczona w oparciu o Footfall Density Index (wskaźnik otrzymywany przez liczenie klientów systemem kamer - PAP) w kwietniu br. była 2,5 proc. wyższa niż w kwietniu 2019 r. Jak przekazała PRCH "najszybciej rosła w dużych miastach, np. Wrocławiu i Trójmieście".

Wraz z odwiedzalnością wzrosły także obroty w centrach handlowych, które w marcu br. były o 1,1 proc. wyższe niż w marcu 2019 r. "W podziale na kategorie najlepsze wyniki notowały żywność, wyposażenie domu z RTV i AGD oraz gastronomia. Ich obroty wzrosły odpowiednio o 56,7 proc., 19,3 proc. i 18,2 proc., porównując do marca 2019 r." - wylicza PRCH.

"Za wzrost obrotów w marcu odpowiadają zwiększone zakupy robione przez Polaków, w tym również dla ukraińskich uchodźców oraz bezpośrednio przez klientów z Ukrainy. Stąd bardzo wysoki, 56,7 proc. wzrost obrotów w kategorii żywność" - uważa PRCH.

Wyniki obrotów i odwiedzalności, wskazują, że "umacnia się trend powrotu klientów do centrów handlowych, a najemcy osiągają coraz lepsze wyniki obrotowe" - stwierdzono w informacji prasowej.

Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym blisko 200 firm działających w branży miejsc handlu i usług. To wiodąca organizacja pozarządowa, działająca na rzecz rozwoju branży, wspierająca i reprezentująca członków w środowisku biznesowym, politycznym i społecznym w celu tworzenia nowoczesnych miejsc handlu, usług, kultury i unikatowych doświadczeń konsumenckich. (PAP)