Parkomat pobierał pieniądze, ale biletu nie wydał
WODZISŁAW ŚLĄSKI Kierowcy parkujący swoje pojazdy w centrum Wodzisławia Śląskiego skarżą się, że coraz częściej dochodzi do awarii parkomatów. Maszyny przyjmują pieniądze, jednak potrzebnego pokwitowania nie wydają. Co robić w takiej sytuacji i czy oznacza to stratę opłaty?
– Wrzuciłam pieniądze do parkomatu, ale bilet nie został wydrukowany. Zadzwoniłam pod numer telefonu podany na parkomacie i dowiedziałam się, że mogę tam parkować, ale muszę podać numer rejestracyjny swojego samochodu. Niestety, przez tę sytuację spóźniłam się na umówione spotkanie – powiedziała nam pani Magdalena, która w celach służbowych przyjechała do Wodzisławia Śląskiego. Inny kierowca z kolei dwukrotnie uiścił opłatę, ale z powodu awarii również nie otrzymał biletu.
Co kierowca powinien zrobić w takiej sytuacji? – Jeśli po uiszczeniu opłaty parkingowej parkomat nie wyda biletu, kierowca powinien zadzwonić do biura strefy płatnego parkowania, przedstawić problem i podać numer rejestracyjny pojazdu. Numer telefonu widnieje na każdym parkomacie. Kierowca nie musi czekać na osobę, która go naprawi. Wrzucone pieniądze nie podlegają zwrotowi, ponieważ samochód pozostaje na miejscu płatnym w Strefie Płatnego Parkowania – wyjaśniają w Domaro Sp. z o.o., miejskiej spółce obsługującej parkomaty na tym terenie.
Jeśli kierowca nie mógł opłacić postoju z powodu awarii uszkodzenia, a opłata nie została uiszczona, jest zobowiązany do kupienia biletu w innym parkomacie. Spółka zapewnia, iż na ten moment awaria została usunięta i parkomaty w Wodzisławiu Śląskim są sprawne.
(ap)
Najnowsze komentarze