Z Radlina do Wodzisławia Śl. na rowerze
RADLIN, WODZISŁAW ŚL. Zakończyła się budowa nowej trasy rowerowej w Radlinie. Już niedługo ścieżka połączy Radlin z centrum przesiadkowym w Wodzisławiu, Starym Miastem i Rodzinnym Parkiem Rozrywki „Trzy Wzgórza”. - Ukończyliśmy ważne etap budowy nowej infrastruktury rowerowej na terenie naszego miasta - mówi Marek Gajda, rzecznik prasowy radlińskiego magistratu.
Z Radlina do Wodzisławia
Nowa oświetlona trasa, dedykowana przede wszystkim osobom jeżdżącym na rowerach, ma nieco ponad 600 m długości. - Ścieżka jest praktycznie ukończona. Pozostały nam tylko prace związane z uporządkowaniem terenu - mówi Gajda. Trasa w całości wiedzie przez tereny zielone znane m.in. z harcerskich Eko-Biegów. Rozpoczyna się przy ul. Reymonta, tuż za głożyńskim cmentarzem parafialnym. Kończy się przy bocznej ul. Głożyńskiej w dzielnicy Wodzisławia Śl. - Radlin II. - Do lata powstanie tam dalsza część infrastruktury rowerowej. Aktualnie jesteśmy w trakcie opracowywania jej dokumentacji technicznej - mówi Anna Szweda-Piguła, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Wodzisławiu Śl.
Rowerem obok samochodów?
Powstała droga jest podzielona na dwa pasy. Jeden przeznaczony jest dla rowerzystów, zaś drugi - samochodów. Marek Gajda zapewnia jednak, że miłośnicy jednośladów nie będą w żaden sposób zagrożeni. - Teren, na którym powstała ścieżka był dotychczas drogą polną. Korzystali z niej rolnicy chcący dojechać do swoich pól mieszczących się w sąsiedztwie drogi. Stworzenie w tym miejscu wyłącznie trasy dla rowerów uniemożliwiłoby korzystanie z niej właśnie tym osobom - tłumaczy rzecznik prasowy. Dodaje, że pas przeznaczony dla samochodów, oraz trasa rowerowa tuż obok niego jest rozwiązaniem kompleksowym i uwzględniającym właściwe wykorzystanie drogi przez różne grupy.
Były środki zewnętrzne
Nowa infrastruktura rowerowa powstała dzięki projektowi „Pociąg do dwóch kółek - budowa Centrum Przesiadkowego w Wodzisławiu Śl.” Dzięki dofinansowaniu Radlin i Wodzisław Śl. zostaną połączone wspólną trasą rowerową i będą skomunikowane z budowanym Centrum Przesiadkowym przy wodzisławskim dworcu kolejowym. Koszt realizacji radlińskiego odcinka to ponad 800 tys. zł, gdzie ponad 350 tys. zł to pozyskane środki zewnętrzne. (juk) (mak)
Najnowsze komentarze