Sobota, 30 listopada 2024

imieniny: Andrzeja, Justyny, Konstantego

RSS

Jak załatwić sprawy w wydziale komunikacji i transportu?

28.05.2020 13:07 | 0 komentarzy | ż

Starostwo Powiatowe w Raciborzu informuje o trybie zgłaszania spraw do wydziału komunikacji i transportu.

Jak załatwić sprawy w wydziale komunikacji i transportu?
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Zgłoszenie zbycia pojazdu załatwisz korespondencyjnie

Ustawowy termin w którym właściciel zobowiązany jest zawiadomić o zbyciu pojazdu to 180 dni od daty przeniesienia prawa własności (daty sprzedaży).

Zawiadomienie o zbyciu pojazdu należy złożyć w Starostwie w biurze podawczym lub przesłać pocztą. Do zawiadomienia proszę dołą­czyć kopię dokumentu przenoszącego prawo własności pojazdu (umowy, faktury).

Formularz zgłoszenia zbycia pojazdu: https://bip.powiatraciborski.pl/download/363.docx

Zgłoszenia nabycia i zbycia pojazdu można dokonać również on-line przez portal ePUAP lub PWPW.

Adres ePUAP: https://epuap.gov.pl

Adres PWPW: https://esp.pwpw.pl

Wyrejestrowanie pojazdu oddanego do demontażu

Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu z powodu oddania do stacji demontażu należy złożyć w Starostwie w biurze podawczym lub przesłać pocztą. Do wniosku proszę dołączyć oryginał zaświadczenia o de­montażu. Dodatkowo proszę dołączyć wydruk potwierdzenia dokonania przelewu opłaty skarbowej (za wydanie decyzji o wyrejestrowaniu: 10,- zł). Opłatę skarbową należy przekazać na rachunek Urzędu Miasta Racibórz. W tytule przelewu proszę wpisać nr VIN po­jazdu. Rachunek opłaty skarbowej: 78 1050 1070 1000 0004 0003 36 92.

Karta usługi: https://bip.powiatraciborski.pl/download/3746.docx

Formularz wniosku: https://bip.powiatraciborski.pl/download/360.docx

Decyzja o wyrejestrowaniu zostanie odesłana pocztą.

źródło: Starostwo Powiatowe w Raciborzu, oprac. ż