Sobota, 23 listopada 2024

imieniny: Adeli, Klemensa, Orestesa

RSS

W czasie epidemii zapomnij o reklamacji sprzętu AGD

31.03.2020 07:00 | 2 komentarze | juk

Bezprecedensowa sprawa, bo i bezprecedensowe czasy. - Moja lodówka zepsuła się prawie trzy miesięcy temu. Już nie wiem co robić - mówi bezradnie mieszkaniec Wodzisławia Śl. Ogłoszenie stanu zagrożenia epidemicznego, a następnie stanu epidemii w całym kraju skomplikowało realizację reklamacji uszkodzonego sprzętu AGD.

W czasie epidemii zapomnij o reklamacji sprzętu AGD
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Sytuacja bez precedensu

W całą sprawę pan Edward zaangażował Dariusza Kalembę, powiatowego Rzecznika Konsumentów w Wodzisławiu Śl. Pytamy go zatem o efekty jego działań. - Sytuacja, w której znalazł się nasz mieszkaniec jest bezprecedensowa - uważa tłumacząc, że ogłoszenie stanu zagrożenia epidemicznego w całym kraju spowodował brak możliwości realizacji jego reklamacji. Dariusza Kalemba próbował skontaktować się ze sprzedawcą, dzwoniąc na infolinię, ale nie działa ona poprawnie. Nie jest też w stanie skutecznie interweniować bezpośrednio w sklepie, ponieważ z powodu zagrożenia koronawirusem jest nieczynny. Rzecznik konsumentów zauważa jednak, że przepisy nie przewidują terminu przeprowadzenia naprawy urządzenia. Dlatego, kiedy zostanie ona zrealizowana, zależy od dobrej woli sprzedającego.

Skontaktowaliśmy się z firmą Amica, która jest producentem lodówki. Ewelina Dopierała z biura prasowego firmy Amica zapewnia nas, że sprawa pana Edwarda zostanie w najbliższych dniach przeanalizowana i zweryfikowana. Próbowaliśmy się również skontaktować ze sklepem, w którym wodzisławianin kupił urządzenie. Niestety bez skutku.

(juk)