Piątek, 19 kwietnia 2024

imieniny: Adolfa, Tymona, Pafnucego

RSS

Śpiewanie po warsztatach z Piotrem Woźniakiem

27.02.2019 06:00 | 0 komentarzy | rck

W piątek, 22 lutego 2019 roku zakończyły się trzydniowe warsztaty wokalne, które prowadził Piotr Woźniak, wokalista i gitarzysta, prywatnie syn Tadeusza Woźniaka. Jak zazwyczaj, zajęcia z mistrzem zakończyły się wspólnym śpiewaniem większości adeptów trudnej sztuki interpretacji piosenki. Co ciekawe, na scenie sali kameralnej RDK, oprócz młodzieży z zespołów działających w Raciborskim Centrum Kultury, przede wszystkim Atlantydy, wystąpiły także instruktorki RCK.

Śpiewanie po warsztatach z Piotrem Woźniakiem
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Sala wypełniona szczelnie przez przyjaciół i rodziny młodych wykonawców stała się dla niektórych miejscem artystycznego debiutu, dla innych kolejną okazją do zaprezentowania swoich wokalnych możliwości. Dar, jakim jest głos młodego człowieka, to klejnot wymagający żmudnej obróbki, na co dzień na zajęciach z instruktorami, a od czasu do czasu najlepiej pod kierunkiem takich wytrawnych i czułych specjalistów jak właśnie Piotr Woźniak. Prowadzący warsztaty na koncercie przyjął rolę konferansjera, zapowiadał więc w rodzinnej, serdecznej atmosferze swoich podopiecznych i z zapartym tchem słuchał ich wykonań. Na scenie pojawiły się: Julia Ejsmontt, Irena Gadaczik, Zuzanna Wieczosek, Oliwia Pytlik, Karolina Kowal, Julia Mielczarek, Amelia Kałuża, Weronika Socha, Alicja Czerner oraz instruktorki Irena Hlubek oraz Anna Jegerska-Michalska. Młodziutkie wykonawczynie nie bały się wyzwań, prezentując perły piosenki takie jak „Zacznij od Bacha” Zbigniewa Wodeckiego, „Nie żałuję” Edyty Geppert, „La boheme” Charlesa Aznavoura czy „Woderful world” Louisa Armstronga. W wykonaniu instruktorek usłyszeliśmy Norwidowskiego „Pielgrzyma” oraz „Tylko mnie poproś do tańca” z repertuaru Anny Jantar.

W finale koncertu lwi pazur rasowego barda zaprezentował Piotr Woźniak. W jego wykonaniu zabrzmiały m.in. piosenki „Compaῆero”, „Siódme morze”, „Korowód” oraz „Gdy przyjdzie wiosna”. Po raz kolejny okazało się, że kontakt młodych adeptów piosenki z artystycznym autorytetem procentuje podniesieniem poziomu scenicznej samoświadomości i pomaga eliminować wykonawcze błędy.

źródło: RCK